זכויות בעלי צרכים מיוחדים

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

אדם מוגדר כבעל צרכים מיוחדים כאשר הוא סובל מנכות או מגבלה, שהן לרוב מולדות,  באחד התחומים הבאים: מגבלה פיזית, נכות שכלית (פיגור) או נכות נפשית – פסיכיאטרית.

הסובלים מאחת או יותר מהמגבלות הללו זקוק לעזרה מיוחדת ותמיכה על מנת לאפשר לו למצות את הפוטנציאל ולחיות חיים מלאים ומכובדים עם המגבלה.

הזכויות וההטבות שונות בין ילדים בעלי צרכים מיוחדים למבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, וכן קיים שוני בזכאות בין המוגבלויות השונות.

זכויות מביטוח לאומי לילדים בעלי צרכים מיוחדים

במסגרת קטגוריה זו כלולים ילדים הסובלים ממגבלות כמו: נכות פיזית, פיגור, אוטיזם, ליקוי או עיכוב התפתחותי, בעיות נפשיות ועוד.

קצבת ילד נכה: זכאים לקבל את הקצבה הורים לילדים עד גיל 18 העומדים בקריטריונים הבאים – בני 3 חודשים עד 18:

  • הסובלים מעיכוב התפתחותי חמור
  • הזקוקים לנוכחות קבועה של אדם מבוגר בשל פיגור, הפרעות נפשיות חמורות או מחלה קשה.
  • בעלי ליקויים מיוחדים מולדים כמו: ליקוי בשמיעה או בראיה, אוטיזם, תסמונת דאון ועוד.
  • הזקוקים לטיפול רפואי מיוחד.

בני 3 שנים עד 18 :

  • התלויים באדם אחר הרבה יותר מבני גילם.
  • ילד שאינו מסוגל לתקשר מילולית וזקוק לסיוע בתקשורת.

הקצבה היא קצבה חודשית זמנית וניתנת לשינוי במידה וחל שיפור במצב הילד.

העסקת עובד זר לטיפול בילד הנכה: לילד המתקשה לתפקד לבדו ואינו מסוגל להיות לבד. עזרה זו ניתנת בהתאמה לקריטריונים הבאים: המסגרת הלימודית של הילד דורשת כי הילד ילווה במטפל במשך כל שעות היום, ילד שעקב נכותו זקוק לליווי וטיפול 24 שעות ביממה, ילד הסובל מבעיות רפואיות בנוסף לנכות.

תו חניית נכה: הוריו של ילד נכה זכאים לתו רכב נכה, המאפשר להם להחנות את הרכב בכל מקום גם במקומות בהם החניה אסורה, על מנת לאפשר לילד להגיע ליעדיו בקלות. התנאים לקבלת התו הם: דרגת נכות של מעל 60%, חוות דעת של רופא הקובעת שללא רכב בריאותו של הילד עלולה להיפגע, ילד המוגבל בהליכה ומתנייד באמצעות כסא גלגלים, ילד נכה הזקוק לרכב לשם ניידות, ילד עיוור בעל תעודת עיוור.

סיוע במימון טיפולים פרא – רפואיים: ילד בעל צרכים מיוחדים הזקוק לטיפולים פרא – רפואיים (כמו פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ועוד) ואינו זכאי לקבלם מגורם אחר, זכאי להשתתפות במימון טיפולים אלה מטעם ביטוח לאומי.

זכויות למבוגרים בעלי צרכים מיוחדים:

במסגרת קטגוריה זו נכללים מבוגרים הסובלים מהמגבלות הבאות: נכות פיזית הכוללת מגבלה בהליכה ובתנועה, עיוורון, נכות מפאת מחלה, פיגור, אוטיזם, מחלת נפש, לקויות למידה ובעיות הסתגלות קשות, ועוד. הזכויות המוענקות למבוגרים בעלי צרכים מיוחדים על ידי המוסד לביטוח לאומי הן:

קצבת נכות: מקבלי קצבת ילד נכה המגיעים לגיל 18 , והסובלים מפגיעה בתפקוד שאינה ניתנת לשיקום או שינוי זכאים לקצבת נכות מביטוח לאומי. את הבקשה לקבלת הגמלה יש להגיש בליווי מסמכים רפואיים המאשרים את נכותו של נשוא הבקשה. על מנת לקבל אישור לקצבת נכות יש לעבור ועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות וגובה הקצבה.

גמלת שירותים מיוחדים: הסובלים ממוגבלות אשר אינה מאפשרת להם תפקוד עצמאי, ואשר תלויים בזולת לשם ביצוע פעולות יום יומיות, או לשם השגחה מתמדת, זכאים להגיש בקשה לגמלת שירותים מיוחדים. גמלה זו מקנה את הזכות להעסיק אדם שיסייע לנכה בביצוע פעולות היום – יום, ילווה אותו לכל המקומות אליהם עליו להגיע, וישגיח עליו במידת הצורך.

פתרונות דיור: בעלי צרכים מיוחדים אשר אינם יכולים להתגורר באופן עצמאי וזקוקים למסגרת דיור מוגנת, זכאים למימון הדיור המוגן מטעם ביטוח לאומי.

לבעלי צרכים מיוחדים זכויות והטבות בביטוח לאומי מלידה ועד גיל מבוגר.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן