קרנות ביטוח לאומי

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

בנוסף לקצבאות השונות שביטוח לאומי משלם לאנשים הזכאים, המוסד מממן כספים לצורך פיתוח של שירותי רווחה בקהילה. מטרת פיתוח השירותים השונים הנו לשפר את איכות חייהם של אנשים בעלי צרכים מיוחדים שמתגוררים בקהילה. ישנן חמש קרנות שעורכות פעילויות לפי חוק ביטוח לאומי.

 הקרן לפיתוח שירותי נכים

קצבאות הנכים שניתנות לאנשים בעלי צרכים מיוחדים לא מספיקות כדי לתת להם את מרב השירותים שהם זקוקים להם. מסיבה זו ביטוח לאומי מממן קרן מיוחדת לצורך פיתוח שירותים מיוחדים עבור אוכלוסיית הנכים בישראל.

קרן זו של ביטוח לאומי משתתפת בפיתוח שירותים חדשים ומגוונים בשביל הנכים, מרחיבה שירותים קיימים ומפתחת אותם מבחינת היקף ומבחינת תכנים, פורסת את השירותים במקומות נוספים, מקדמת שיטות חדשות לקידום אוכלוסיית הנכים, ובנוסף מכשירה אנשי מקצוע לעבודה עם נכים ולטיפול בהם.

הקרן מספקת שירותים שנועדו לפתור בעיות של דיור מוגן, בעיות של חוסר במסגרות חינוך מיוחד, בעיות בתחום התעסוקה לנכים, בעיות של מחסור בפעילויות פנאי, הקמת מרכזים נוספים להתפתחות הילד ועוד, וזאת על מנת לטפל בנכים, לשנות את תפיסת אנשי המקצוע לגבי שילובם בחברה, במשפחה, במקומות תעסוקה ובקהילה, ובנוסף לדאוג לזכויותיהם.

הקרן לפיתוח שירותים מיוחדים לילדים ולבני נוער בסיכון

הקרן דואגת לילדים ולבני נוער שנמצאים במצבי הזנחה נפשית ופיזית, חווים אלימות ופגיעות מיניות, חשופים לתנאי חיים מסוכנים ומשתמשים בסמים. קרן זו של ביטוח לאומי מפתחת תכניות כלל מערכתיות חדשות עבור ילדים ובני נוער בסיכון, ומקדמת תכניות קיימות. המודלים אותם מקדמת הקרן הם לצורך למידה והקנייה של כישורי חיים בתחומים שונים, ויכולת תעסוקתית לבני נוער בגילאים 14 עד 18 שנשרו ממסגרות חינוך או שהם מנותקים ממערכת החינוך.

הקרן דואגת לשילוב של כלים טכנולוגיים חדישים במסגרות החינוך לנוער בסיכון, במטרה לקדמם. את המודלים מיישמים בפריפריות חברתיות או גאוגרפיות ובמגזרים חלשים בחברה.

הקרן מפתחת גם מודלים שמתמודדים עם התנהגויות מסוכנות של ילדים ושל בני נוער, ועם בעיות רגשיות המאפיינות אותם. במודלים כלולה תכנית התערבות כשמתייחסים לילדים ולבני הנוער באופן פרטי, בהקשר למשפחה, בהקשר למערכת החינוך, בהקשר למערכת הרווחה ולשירותי הבריאות. ההתערבות נעשית על ידי אבחונים, על ידי הערכות ועל ידי השלמות פערים חברתיים, רגשיים ולימודיים.

הקרן למפעלים מיוחדים

הקרן בביטוח לאומי מפעילה פרויקט לעידוד יכולות פרנסה ראויה של שני המגדרים, ולקידומן בשטח. הקרן פונה לטווח גילאים בין 20 ל- 35 אשר נתונים ב"סיכון חברתי" אשר מתקשים במציאת עבודות מתאימות או שהם מתקשים להתמיד בהן. קרן זו פועלת במטרה לקדם את אפשרויות ההשתלבות של אותם אנשים במקומות עבודה שונים.

הקרן לקידום תכניות סיעוד

קרן זו של ביטוח לאומי מפתחת תשתיות לשירותים בקהילה שנועדו עבור קשישים מוגבלים. הקרן מפתחת שירותים מיוחדים במוסדות המטפלים בקשישים ודואגת לשפר את אלה הקיימים. הקרן מממנת תכניות בהתאם ליעדים ידועים ומוגדרים, בשיתוף עם ארגונים התנדבותיים ועם רשויות מקומיות.

קרן מנוף למימון פעולות למניעת תאונות עבודה

הקרן דואגת להגביר את אמצעי הבטיחות שישנם במקומות עבודה שונים, על ידי מתן הסברים והנחיות  לצורה בטוחה של סביבת עבודה, לדרכי מיגון מתאימות, לשמירה על מצבם הבריאותי של העובדים ולהתנהגותם בזמן העבודה. הקרן דואגת להעברת מסרים לעובדים בנוגע לחשיבות החוזק של מערכת השלד והשריר, לחשיבות השמירה על כושר גופני, כיצד לפתח הרגלי שינה נכונים בשביל שמירה על ערנות בעבודה כדי למנוע תאונות עבודה, ודרכים לשמירה על אורח חיים נכון ובריא.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן