זכויות רפואיות לסובלים מקרע במיניסקוס

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

לא עובדת בגלל קרע במיניסקוס? יש מה לעשות!המיניסקוס הוא ריקמת סחוס, שמצוי בתוך הברך, וצורתו צורת סהר  ותפקידו של המיניסקוס הוא לבלום זעזועים במפרק הברך.

תופעה של קרע במיניסקוס מתרחשת בשל טראומה כלשהי שעלולה להיגרם בזמן עבודה או בזמן ביצוע ספורט. מדובר בחבלה, נפילה, תאונה, או סיבוב לא נכון של  הברך.

טראומה יכולה להתרחש גם בשל שחיקה, או בלאי מצטבר במיניסקוס, בשל עודף פעילות של עבודה פיזית, עומס על המפרק, או חזרות של תנועות מסוימות בספורט.

קרע במיניסקוס גורם לכאבים חזקים מאוד, הגבלה בתנועות, דלקת, בצקת, ונפיחות. הטיפול בבעיה עלול להיות במקרים רבים כירורגי, ולאחר מכן תידרש השלמה של טיפולי פיזיותרפיה ושיקום. התסמינים של הקרע יחריפו בזמן עמידה או כריעה. במנוחה התסמינים יפחתו.

הפגיעה במיניסקוס מוכרת כמחלה אורטופדית, ולנפגע מגיעות זכויות בחברות הביטוח, במוסד לביטוח לאומי וכולי. כדי לקבל את המגיע מבחינת הזכויות הרפואיות, צריך החולה להוכיח קשר של סיבה בין הקרע במיניסקוס, לבין מקצועו  או עיסוקו, ועליו להצטייד במסמכים רפואיים תואמים.

כאשר הקרע במיניסקוס נגרם כתוצאה מתאונת עבודה, ניתן לפנות לביטוח לאומי בתביעה להכרה בנכות. כמו כן יתכן וניתן לתבוע גם את המעביד. כאשר הקרע במיניסקוס נגרם במהלך תאונת דרכים, אפשר לערב את הביטוח ולדרוש פיצויים. אם הפגיעה מתרחשת מנפילה ברחוב עקב מדרכה לקויה, ניתן לתבוע את הרשות המקומית בגין רשלנות.

אחוזי נכות כתוצאה מקרע במיניסקוס

תקנות הביטוח הלאומי מפרטות מבחנים מסויימים שקובעים אם יקבעו אחוזי נכות במקרה של קרע במיניסקוס ומה יהיה גובהם. לא בכל מצב של קרע במיניסקוס נקבעים אחוזי נכות, ולכן צריך לדעת כיצד לנהוג במקרה כזה.

אחוזי הנכות הרפואית תלויים במידת הפגיעה בתפקוד ובגודל הנזק לברך. כאשר יש הפרעות תפקודיות ונגרמת פגיעה בשרירים עקב כך, קובעות תקנות הביטוח הלאומי, כי על נזק קל ינתנו 10% נכות רפואית, ועל נזק שבו מתרחשת נעילה של הברך  – ינתנו 20% נכות רפואית.

אם אין הפרעות בתפקוד אחרי ביצוע פרוצדורה ניתוחית להוצאת מיניסקוס – לא יינתנו אחוזי נכות רפואית. ולחילופין, אם אחרי הניתוח מתרחשים שינויים ובין היתר גם דלדול של שרירים – ינתנו כ- 10% נכות רפואית.

מבחנים נוספים בתקנות מתייחסים לפגיעות אחרות בברך, ובין היתר לאי יציבות, תנועות מוגבלות, כשלים נוירולוגיים כמו פגיעה עצבית, חוסר תחושה, חולשה, וכו'.

קרע במיניסקוס כתאונת עבודה

קרע במיניסקוס יכול להתרחש במהלך העבודה, בדרך אליה או בדרך חזרה. במקרה של תאונת עבודה, על נפגע לדווח אודות הארוע וכן לדאוג לקבל טיפול באופן מידי ועד כ – 72 שעות. ניתן לגלות את הקרע באמצעות בדיקת הדמיה.  סימני הטראומה באים לביטוי בכאבים מקומיים חזקים, רגישות, נפיחות, העדר יכולת ליישר את הברך, אי יציבות ועוד.

הפגיעה במיניסקוס יכולה לגרום לפגיעה חמורה בתפקוד היום יומי ובכושר העבודה. עובד שעבר תאונת עבודה, ונגרם לו קרע במיניסקוס, יכול לפנות לביטוח לאומי בתביעה לפגיעת עבודה.

תאונת עבודה יכולה לקרות בתרחישים חד פעמיים מסויימים כמו נפילה מסולם, תנועה לא נכונה של הברך, עומס על הברך תוך סיבוב בעת משיכת חפצים כבדים, וכו'. ניתן להכיר בקרע במיניסקוס כפגיעה עבודה, גם כשמדובר בטראומה שמתרחשת על רקע של פגיעה מצטברת בגלל תנאי עבודה מסויימים שגורמים לעומס ולפגיעה בברך.

זכויות רפואיות במסגרת של תאונת עבודה

כדי לקבל זכויות רפואיות מביטוח לאומי במסגרת של תאונת עבודה, יש להקפיד על כך שהפגיעה תירשם במסמכים הרפואיים כפגיעת עבודה. אדם שנפגע בעבודה צריך לדווח מיד למעביד, לפנות לטיפול, לדווח על ארוע הפגיעה ומהלך האירוע, לציין שמדובר בפגיעת עבודה, לקחת פרטיהם של עדים לארוע, כדי שיוכלו לתת עדות בעת הצורך, וכו'. במקרה שמכשול כלשהו גרם לתאונה, יש לתעד גם אותו.

כאשר הקרע במיניסקוס מוכר כפגיעה בעבודה, החולה זכאי כאמור לדמי פגיעה עבור התקופה שבה הוא נעדר מהעבודה בהתאם לאישורים רפואיים שהוא מציג, ובהתאם  לתקופה שקבועה בחוק בקשר לכך.

כאשר מוגשת תביעה לקצבת נכות, מוזמן התובע להופיע בפני וועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות שנגרמו לו מתאונה העבודה. נכות רפואית עד 9% לא מזכה את התובע בתשלום.

נכות בשיעור של 10%-19% תאפשר לתובע לקבל מענק חד פעמי שתלוי באחוזי הנכות שנקבעו לו, המשכורת שקיבל לפני שנפגע, ותשלומי ביטוח לאומי ששילם בטרם קרות האירוע. במקרה שנקבעת נכות של 20% ומעלה – יקבל התובע קצבה חודשית לצמיתות.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן