היקף הפיצוי להולך רגל נפגע תאונת דרכים

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

ת"א 11222/08 ל.ש נגד ניימן אלכסנדר וכלל חברה לביטוח בע"מ

היקף הפיצוי להולך רגל נפגע תאונת דרכיםהתובע, הינו אדם מבוגר בן 81, פנסיונר, נפגע בתאונת דרכים ביום 3.9.2006, כהולך רגל. מעוצמת הפגיעה הועף התובע ונחבט בחוזקה על רצפת המדרכה, תוך שהוא נחבל בכל חלקי גופו. ממקום התאונה פונה התובע לחדר המיון בבית החולים "בלינסון" שם אובחנו לו חבלות במרפק, בכתפיים, בראש, בצלעות ובגפיים.

השאלה המשפטית אשר התעוררה ועמדה במחלוקת בין הצדדים בתיק זה היא בשאלת שיעורי הנכויות ושיעור הנזק הנובע מהן. הנתבעת מצידה טוענת כי התובע הינו אדם מבוגר בעל עבר רפואי עשיר הכולל אף אירוע לב משנת 1984. הוא עבר בנוסף ניתוח פרוסטטה וסובל מסוכרת קוצר נשימה ובעיות ברכיים.

נכות רפואית –  בית המשפט מינה רופא מומחה מטעמו אשר יבדוק את התובע ויפסוק את אחוזי הנכות שלו. המומחה העיד בבית המשפט כי לדעתו השינוי העיקרי בין מצבו הרפואי לפני התאונה ולאחר התאונה התבט בכאב שכעת התובע חש.

הוא לא סבל מכאבים ולא התלונן על כאבים לפני התאונה על אף שהיה אדם חולה. התובע טען כי אכן סבל מבעיות רפואיות טרם התאונה אך אלו לא מנעו ממנו לפעול ולתפקד באופן רגיל. מחוות הדעת הרפואית של המומחה עולה כי לאחר ששוחרר מבית החולים חזר ופנה התובע לבית החולים מספר פעמים בשל כאבים עזים בכתף והגבלה בתנועות הכתף והיד.

הוא המשיך להיות מטופל בטיפולי פיזיותרפיה וכן סבל מפגיעה בעמוד השידרה. עד היום הוא מתקשה ליישר את אצבעות יד שמאל וכן הוא סובל מכאבים בברך שמאל. לאחר ששמע את טענות הצדדים החליט בית המשפט לאמץ את עדותו של המומחה רפואי ופסק לו 5% נכות בלבד.

נכות תפקודית – התובע טוען כי לפני התאונה הוא לא התקשה לבצע פעולות יומיומיות פשוטות כמו: ניקיון, בישול וניידות בבית. לאחר התאונה הוא נתקל בקושי בפעולות בסיסיות וממועד התאונה אך נוהגת להגיע לביתו עוזרת בית לצורך סיוע בעבודות הניקיון.

הנתבעת טוענת כי התובע מתלונן על כאבים אך בפועל הוא מסוגל לעשות את רוב הפעולות שאותן עשה לפני התאונה בשים לב לגילו ולמצבו הרפואי. בית המשפט בחן את טענות הצדדים וקבע כי אינו סבור שלתובע נותרה נכות תפקודית. הנכות התפקודית הקיימות לו כיום הינה תולדה של מצב רפואי קודם, ללא זיקה לתאונה.

עזרת צד ג' וסיעוד – התובע טוען כי הוא נזקק כעת לעזרה בביצוע הפעולות היומיומיות כתוצאה מהתאונה. אשתו הינה אישה מבוגרת והיא אינה יכולה לסייע כלל בסיעוד. בית המשפט קובע "לא ניתן להתעלם לחלוטין כי הנכות הרפואית שהוענקה לתובע ניתנה לו בגין החמרה של מצב קודם. לא ניתן להתעלם גם מהטיפולים שקיבל התובע עקב התאונה אשר במהלכן אין ספק כי קיבל עזרה מאשתו". בהתאם לכך קובע בית המשפט כי בראש פרק זה יש לפצות התובע פני עבר ועתיד בסך של 20,000 ש"ח.

הוצאות נסיעה, רפואיות ואחרות – בית המשפט פוסק בראש נזק זה סך של 5,000 ש"ח.

כאב וסבל – על בסיס נתוני התיק, מצבו הרפואי של התובע ונסיבותיו האישיות של התובע, מחליט בית המשפט להפעיל את שיקול דעתו וקובע פיצוי בסך 7,000 ש"ח.

סך הכל פוסק בית המשפט לתובע פיצוי כספי בסך 32,000 ש"ח וכן בהוצאות משפט ושכר טירחת עו"ד.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן