זכויות בביטוח הלאומי

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

האם מגיע לכם כסף מאת ביטוח לאומי? אם כן, באילו מקרים מגיע לכם כסף, ומה אתם אמורים לעשות כדי לראות אותו בעו"ש שלכם? בשורות הבאות, ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לזכויות בביטוח לאומי, דגשים חשובים להתנהלות מול האגף ועוד – המשיכו לקרוא. 

קודם כל, מהו האגף לביטוח לאומי?

בדומה למדינות מערביות אחרות בעולם, גם בישראל קיים האגף לביטוח לאומי. זהו בעצם מוסד ממשלתי, המעניק מגוון רחב של זכויות סוציאליות לאזרחים במדינה. באופן כללי, הזכויות האלה נועדו להבטיח רמת חיים סבירה לאנשים שאינם יכולים לפרנס את עצמם, כתוצאה ממחלה, פציעה, אבטלה, זקנה ועוד. כמו כן, יש לציין כי זכויות ביטוח לאומי ניתנות גם במקרים בהם נשים יוצאות לחופשת לידה, כאשר יש צורך לקבל דמי אבטלה ועוד. בסופו של דבר, לכל אזרח בישראל ישנן לא רק זכויות משפטיות שונות, אלא גם זכויות אשר ניתנות כאשר יש צורך במשהו כמו סיוע כלכלי. כאן נכנס לתמונה האגף לביטוח לאומי, אשר מספק לאזרחי ישראל את הזכויות הכלכליות שלהם בסיטואציות שונות. 

מי זכאי לזכויות בביטוח לאומי?

ככלל, כל מי ששילם דמי ביטוח לאומי באופן סדיר וקבוע – זכאי לזכויות המוסד לביטוח לאומי. עם זאת, קיימות דרישות ספציפיות לכל אחת מהזכויות. לדוגמה, כדי לקבל קצבת נכות כללית, יש להוכיח ירידה משמעותית בכושר העבודה. על מנת לקבל מענק לידה, כמובן שחשוב להציג בפני ביטוח לאומי את תעודת הלידה, כדי לקבל אבטלה יש להציג הוכחות לכך שאין לכם עבודה וכן הלאה. בתוך כך, אלו הן הזכויות העיקריות בביטוח לאומי:

  • נכות כללית: זוהי למעשה קצבה חודשית לאנשים שאינם יכולים לעבוד כתוצאה ממחלה או פציעה.
  • נכות מעבודה: זוהי קצבה חודשית לאנשים שנפגעו בתאונה בעבודה או כתוצאה ממחלה אשר קשורה למקצוע שלהם.
  • סיעוד: קצבה זו הינה חודשית, והיא ניתנת לאנשים הזקוקים לעזרה רבה בפעולות היומיום.
  • אבטלה: דמי אבטלה ניתנים לאנשים שאינם עובדים ואינם זכאים לדמי מחלה.
  • הבטחת הכנסה: קצבה חודשית זו ניתנת למשפחות שסך הכנסתן נמוך מהקף מסוים אשר נקבע על ידי האגף.
  • קצבת ילדים: קצבה חודשית ניתנת לכל ילד עד גיל 18, כאשר קצבה זו נמשכת גם עד גיל 21 במקרה של סטודנטים. 
  • השלמת הכנסה: תוספת זו מהווה סכום נוסף אשר ניתן כחלק מקצבת ילדים, למשפחות שסך הכנסתן נמוך מהיקף אשר מוגדר על ידי המוסד לביטוח לאומי בישראל.
  • דמי לידה: זהו תשלום לאמהות לאחר לידה, אשר מועבר ישירות לעו"ש של האם הטרייה. 
  • מענק לידה: תשלום זה הינו תשלום חד פעמי לאחר לידה.
  • שירותים מיוחדים: במקרים של שירותים ותמיכה לילדים עם מוגבלויות, כמובן שניתן לקבל סיוע מאת האגף לביטוח לאומי. 

לסיכום, על מנת לממש את הזכויות בביטוח לאומי, ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי באופן מקוון, דרך אתר הביטוח הלאומי, או באמצעות טופס מודפס שניתן להשיג בסניפי הביטוח הלאומי. לאחר הגשת התביעה, יזמן הביטוח הלאומי אתכם לועדה רפואית או לראיון, שם נבדקת זכאותכם.

זכויות משפטיות

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן