זכויות ופיצויים לחולי פסוריאזיס (ספחת)

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

פסוריאזיספסוריאזיס, הנקראת גם בעברית ספחת, הינה מחלה כרונית בה למעשה תאי העור מתחלפים בתדירות גבוהה מהנורמלי.

המחלה באה לידי ביטוי ברבדים בגוון העור, בדרך כלל בקשקשים בצבעי אדום סגול. המחלה מופיעה אצל כ120,000 איש בישראל בדרגות חומרה שונות ויכולות להופיע בכל גיל אך בעיקר בגילאי 20-30 ובגילאי 50 עד 60.

קצב התפשטות המחלה משתנה מאדם לאדם ונע בין חודשים ספורים לבין שנים רבות. האזורים בהם המחלה נפוצה ביותר הינה פסוריאזיס מסוג "פלאק" הפוגעים באזור המפרקים, הקרקפת והציפורניים. מידע נוסף על המחלה באתר pso.org.il

גורמי סיכון ודרכי טיפול בפסוריאזיס:

בדרך כלל הגורמים לפריצת הפסוריאזיס הינם אירוע בקיבה או במערכת העיכול, העברה גנטית, מצבי לחץ מתמשכים, וכן תפקודי כבד לקויים או בעיות בעיכולי חלבונים. יש לציין כי הפסוריאזיס אינה מדבקת.כיום ישנם מס' דרכי טיפול אשר משתנים בהתאם לסוג המחלה, נסיבות האדם וחומרת המחלה.

בדרך כלל ניתן בהתחלה טיפול מקומי שבא לידי ביטוי על ידי סטרואידים ומתן ויטמינים. במידה וטיפול ראשוני זה אינו עוזר, ניתן להתקדם לפעולות מסיביות יותר כמו מתן טיפול סיסטמי ואף פוטו-תרפיה באמצעות חשיפה לאור אולטרה סגול שביכולתה לרפא את נגעי העור.

קצבת נכות לחולי פסוריאזיס

חולי פסוריאזיס יכולים במקרים מסוימים לקבל קצבת נכות מן המוסד לביטוח לאומי בגין הפגיעה שנגרמה להם מן המחלה.

חשוב לומר שקצבת נכות תינתן למי שעקב נכותו צומצם כושר ההשתכרות שלו בלפחות 50%. כמו כן לגבי עקרת בית מדובר במצב בו כושרה לתפקד במשק הבית צומצם בלפחות ב50 אחוז.

לטופס התביעה יש לצרף מסמכים רפואיים ואישורים על עבודה ושכר ממקומות העבודה. למעשה כל מסמך שיכול להוכיח את הזכאות לקצבה יכול להיות רלוונטי.

לאחר קבלת טפסי התביעה, חולה הפסוריאזיס ייבדק על ידי וועדה רפואית. הוועדה הרפואית מורכבת מרופא המתמחה בתחום העור שיבדוק את הפונה לשם קביעת אחוזי הנכות הרפואית באם קיימים.

הרופא אשר נקרא גם "פוסק רפואי" יקבע אם קיימים ליקויים או מחלות ורק לאחר מכן יתרגם אותם לאחוזי נכות רפואית. לשם כך הרופא יתבסס על ספר המבחנים שבתקנות הביטוח הלאומי. הפרק הנוגע לעניינו עוסק בפגיעות ומחלות בעור.

על פי תקנות הנכים (מבחנים לקביעת דרגת נכות) אחוזי הנכות לספחת ייקבעו על פי ס' 89 לתקנות. במידה והפגיעה היא בצורה ברמיסיה מזכה ב1% נכות בלבד. במידה והפגיעה הינה בצורה קלה- 5%. אם הפגיעה מתקדמת יותר- בצורה בינונית הינה 20%. אם בצורה קשה-הנכות תזכה ב30%.חשוב לציין כי לדלקת פרקים אשר נלווית לפסוריאזיס תיקבע דרגת נכות נפרדת.

לאחר קביעת אחוזי הנכות, פקיד התביעות של המוסד לביטוח לאומי יקבע את דרגת האי כושר. כלומר לאחר ייעוץ עם רופא תיקבע הדרגה של אי הכושר להשתכר (ישנם 4 דרגות אי כושר אפשריות בתקנות).

חשוב לציין כי במידה וניתן לקשר את הופעת המחלה אל תנאים מסוימים בעבודה או מחשיפה ממושכת לחומרים שגרמו למחלה בזמן העבודה או עקב תנאיה, ניתן לבחון אפשרות של פגיעה בעבודה המזכה בפיצויים נוספים.

כדאי לזכור

מחלת הפסוריאזיס הינה מחלת עור כרונית הפוגעת במאות אלפי אנשים בישראל. למרות אי פתרון מוחלט לטיפול במחלה, ישנם כיום מגוון רחב של אפשרויות טיפול להקלה על אוכלוסייה זו.

כמו כן ניתן בתנאים מסוימים לקבל קצבת נכות בגין חומרת המחלה והשפעתה על התפקוד היומיומי. לשם מיצוי זכויות מקסימילי מומלץ להיעזר עם גורם מקצועי ומנוסה שידע להכווין לדרך פעולה מיטבית בהתאם לנסיבות כל מקרה ומקרה.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן