זכויות לקבלת טיפולי פיזיותרפיה

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

טיפולי פיזיותרפיה מהווים חלק חשוב במסגרת הטיפולים הפרא רפואיים בישראל. את הטיפולים מעניקים מטפלים שהם בעלי מקצוע והסמכה טיפולית, לרוב אקדמאיים.

הזכות לקבלת טיפולים כאלה שמורה לאזרחי ישראל הן מתוקף חוק הבריאות וסל הבריאות הממלכתי והן מתוקף תקנות שונות, לרבות תקנות הביטוח הלאומי, לעניין נפגעי עבודה.

מדוע פיזיותרפיה

לפני שנרחיב עוד אודות הזכויות בישראל המוקנות לזקוקים לטיפולי פיזיותרפיה שונים, נספר מעט מדוע בכלל ישנו צורך בטיפולים שכאלה.

מדובר על תחום מדעי, שבמקביל לרפואה נועד לסייע בהתמודדות עם מחלות ופציעות שונות. טיפולי פיזיותרפיה נועדו לסייע באמצעות תרגולים גופניים, לעודד את ההחלמה מבעיות שונות, מפציעות וממצבים רפואיים אקוטיים או כרוניים.

הטיפולים מסייעים לאנשים המחלימים מאירוע לבבי, מפגיעות בשרירים, בעצמות ובמפרקים, לסובלים ממחלות של דרכי הנשימה, מפגיעות נוירולוגיות, מפגיעות במערכת היציבה.

בנוסף, פיזיותרפיה מסייעת לאנשים הסובלים מנכויות שונות וכן לילדים הסובלים מבעיות התפתחות, פיגור שכלי, צרכים מיוחדים ובעיות מוטוריות.

הזכות לטיפול

למרות שפיזיותרפיסט איננו רופא, מדובר על שירות שהוא חלק ממערכת הבריאות בישראל. מכיוון שכך, הזכות הבסיסית לקבל טיפול כזה מוקנית מתוקף סל הבריאות או במילים אחרות – מתוקף החוק. אזרחי ישראל זכאים לכיסוי רפואי בסיסי, בהתאם לסל המתעדכן מעת לעת ובו ניתן למצוא תרופות, ניתוחים וטיפולים פרא רפואיים ובהם גם פיזיותרפיה.

בסל נקבע שזכותו של מטופל, בהתאם לאבחנה רפואית, לקבל שני סוגים של טיפולים פיזיותרפיים:

  • הסוג הראשון, עבור מטופלים הסובלים ממצב כרוני ומתמשך, הוא לקבל עד 12 טיפולים בשנה. במקרים חריגים, ישנה אפשרות לחרוג ממכסה זו.
  • הסוג השני של טיפולים אינו מוגבל במספר, וזאת כאשר מדובר על אדם שסובל מפגיעה או מנזק חריף, שמצריך טיפול. נזק כזה מופיע למשל אצל רבים מנפגעי התאונות השונות – תאונות הדרכים, תאונות בעבודה וכיוצא באלה.

הזכות לטיפול נוסף

כאשר מטופל שזקוק לטיפול נוסף סיים את מכסת שנים עשר הטיפולים המגיעים לו על פי סל הבריאות, עשויים להתקיים שני מצבים.

המצב הראשון מתרחש כאשר למבוטח אין ביטוח בריאות משלים ולא ביטוח רפואי פרטי המספק מענה מתאים. במקרה כזה קיימת אפשרות לקבל טיפול באמצעות מכון פרטי או באמצעות פיזיותרפיסט פרטי. כל זאת, בתשלום מלא, כמובן.

המצב השני מתרחש כאשר למבוטח קיים ביטוח בריאות משלים (כזה שנרכש באמצעות קופות החולים). ביטוח כזה, המכונה גם שב"ן, מאפשר הרחבה של כמות הטיפולים, בהתאם לתנאי הביטוח.

הטיפולים ניתנים תוך השתתפות עצמית של המטופל במכונים שבהסדר או בקופות החולים. גם עבור מבוטחים שרכשו ביטוח בריאות פרטי, באמצעות חברות הביטוח, ישנה אפשרות לקבל טיפולים במידה והביטוח כולל כיסוי מתאים.

טיפולים והביטוח הלאומי

כפי שראינו, חלק גדול מהמטופלים שואבים את זכותם לטיפולי פיזיותרפיה מתוקף היותם מבטחים בהתאם לחוק הבריאות הממלכתי. לצורך כך הם משלמים, כמובן, דמי ביטוח בריאות באמצעות המוסד לביטוח לאומי.

במקביל, התשלומים לביטוח לאומי כוללים גם ביטוח מפני תאונות עבודה. כך, אנשים שנפגעו במהלך עבודתם או כאלה שחלו במחלה מקצועית זכאים לטיפולים רפואיים מלאים, במימון הביטוח הלאומי וזאת גם כאשר עולה צורך בטיפול פיזיותרפי.

על פי תקנות הביטוח הלאומי, טיפול זה ימומן באופן מלא, לרבות רכישת מכשירי עזר אורתופדיים ונעליים אורתופדיות, כל עוד ישנו צורך רפואי בכך.

יש לציין שבכדי להיות זכאים למימון או להחזר הוצאות יש לפעול על פי התקנות. משמעות הדבר היא שבמידה ועובד נפגע במהלך עבודתו, עליו לפנות למעסיק בכדי למלא טופס על פגיעה בעבודה. עם הטופס יש להגיע לקופת החולים ולקבל הפניה לטיפול פיזיותרפי.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן