זכויות הלוקים בהתקף לב

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

התקף לבמחלות לב הן אחד מהגורמים המרכזיים לתמותה בעולם המתועש. יחד עם זאת, בשנים האחרונות ועם התפתחות הרפואה ישנה הצלחה רבה יותר בהארכת תוחלת החולים של חולי לב ושל חולים שעברו התקף לב.

מכיוון שרבים מבין האנשים שעברו התקף לב מסוגלים, אחרי תקופת שיקום, להאריך חיים יותר מאשר בעבר, ישנה חשיבות בהכרת הזכויות השונות שלהן הם זכאים. בשורות הבאות נראה אילו זכויות מגיעות לחולים מטעם המוסד לביטוח לאומי והאם ניתן לקבל גם הטבות נוספות מטעם גופים שונים נוספים.

מהו התקף לב

התקף לב הינו אירוע חמור שנובע מהרס חלקים שונים של רקמת הלב. לעיתים קרובות מדובר על פגיעה ברקמה אשר מתרחשת בד בבד עם חסימות שונות בעורקים ובכלי דם אחרים, אשר מונעים מהלב לקבל את מלוא אספקת הדם שלה הוא זקוק.

למרות שהתקף לב נובע בין היתר מגורמים תורשתיים, השפעה ניכרת מצויה לגורמי סביבה והתנהגות שונים. עישון, השמנה, צריכת מזון שמן ומחסור בפעילות גופנית הם כולם גורמים שתורמים באופן מובהק לגברת הסיכון לעבור אירוע לב מסוג כלשהו. מאידך, גם אנשים שעברו אירוע חמור יכולים, באמצעות שמירה על הכללים, להביא לשיפור ניכר במצבם.

לקראת הוועדה הרפואית

כדי לממש את הזכויות השונות, יש לפנות למוסד לביטוח לאומי. הפניה נעשית בתהליך של הגשת תביעה להכרה בנכות. תהליך זה, שיכול להתבצע בסיוע עובדים סוציאליים או עובדים אחרים בבית החולים, כולל מילוי טפסי, מסירת חוות דעת רפואיות, והתייצבות בפני וועדה רפואית.

חשוב מאוד להבין שגם כאשר מצויה חוות דעת רפואית מגובשת, מקומה של הוועדה הוא מרכזי בקביעת מצבו של החולה מבחינת אחוזי נכות ומבחינת ההגבלה ביכולת לשוב לעבודה סדירה.

במידה והוועדה מחליטה שהתקף הלב מונע מהחולה לשוב לעבודה ושהפגיעה הבריאותית הינה משמעותית, יקבעו לחולה אחוזי נכות בהתאם וכן אחוזים של פגיעה ביכולת העבודה. מרגע זה ואילך יוכל החולה לממש זכויות שונות, בהתאם למצבו האישי ולפגיעה ביכולת העבודה שלו.

פגיעה במסגרת העבודה

לפני שנראה אילו זכויות מגיעות למי שעבר התקף לב נספר שעבור מי שחווה את ההתקף כתוצאה מעבודתו, באופן ישיר, שמורות זכויות ייחודיות למצבו. כאשר מוכרת תביעה להכרה בפגיעה כתאונת עבודה או כמחלת מקצוע, זכאי החולה למימון הוצאות הטיפול הרפואי.

בנוסף, ישנה אפשרות לקבל דמי פגיעה שנועדו לסייע במימון הוצאות בגין התקופה הראשונה שלאחר התרחשות הפגיעה.

כאשר התקף הלב מוביל גם לקבלת הכרה בחולה כנכה של מעל חמישים אחוז, יהיה החולה זכאי גם לזכויות של נכות כללית שעליהן נרחיב את הדיבור.

קצבאות ועוד

בין הזכויות העיקריות שלהן יהיה זכאי מי שעבר התקף לב ואובחן כנכה וכמי שאיבד את יכולתו לעבוד, כולה או חלקה, ניתן למצוא:

  • זכות לקבל קצבת נכות כללית, המשולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי פעם בחודש, בהתאם למצבו האישי והמשפחתי של החולה.
  • זכות לקצבת שיקום, שנועדה לסייע לחולה לשפר את יכולתו לשוב לעבודה בתפקיד או במשרה חלופיים.
  • זכויות רפואיות הניתנות על ידי משרד הבריאות, קופות החולים ובתי החולים. בין היתר נזכיר את הזכות לרכישת תרופות לחולי לב כרוניים, בהנחה, זכות לשיקום על פי המצב הרפואי וזכות לטיפולים ותרופות בהתאם לסל הבריאות.
  • בנוסף לכל האמור לעיל, מי שהוכר כנכה על ידי המוסד לביטוח לאומי יכול לקבל גם הטבות נוספות כגון הפחתה בשיעורי המס (מס על עבודה ומס על הכנסות שלא מעבודה), הנחות בנסיעות בתחבורה ציבורית, זכות לתג נכה במקרים מסוימים וכן הנחות בתשלומי ארנונה ובזק ועוד.
משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

073-3753264 דילוג לתוכן