כיצד להתמודד עם תלונת שווא במשטרה?

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

לצערנו, ענף הגשת תלונות שווא במשטרה, הפך אצלנו הישראלים למקצוע אולימפי. רבים רואים בכלי של הגשת תלונה במשטרה, גם אם היא בדויה או מופרכת, ככלי להשיג פגיעה או כחלק ממסע נקמנות באחר.

תורמים לכך הקושי להוכיח לעיתים את מופרכות התלונה, את חוסר האמת שבה והעובדה כי קשה להוכיח כי התלונה לא הוגשה בתום לב או בטעות אנוש גרידא.  יתרה מכך, העובדה שעד שמתבררת חפותו של הנפגע, שמו כבר הוכתם לחלוטין והנזק הקשה שנעשה לו כמעט בלתי הפיך – גורמים לכלי המרושע להיות פופולארי עוד יותר.

הנזק החמור בעקבות תלונת שווא

אדם שהוגשו נגדו תלונות שווא, יכול לספוג פגיעה אנושה. ראשית, עצם העובדה כי המשטרה מתחילה לחקור, גורמת לאדם להיצבע כחשוד בפלילים. לעיתים האדם יישבר רק מאימה ויודה בדברים שאין לו בהם יד ורגל. כך שלעיתים גם חירותו ופרטיותו של האדם נפגעים.

וישנה גם כמובן עוגמת הנפש והבושה והפגיעה בשם הטוב של האדם. הפגיעה יכולה להיות גם בקרב בני המשפחה, חברים לעבודה והסביבה הרחוקה שיודעת כרגע על החשד, אבל ספק אם תדע אחר כך על הזיכוי.

תלונת שווא יכולה להיות על כל סוג של דבר ובכל מקום, מניסיון של לקשור אדם לפשע ועד הטלת דופי ביושרו. תוכלו לקרוא עוד על הנושא ב- www.defense-lawyer.co.il. אחת מהתלונות הפופולאריות ביותר עוסקת באלימות במשפחה, בעיקר בקרב בני זוג העומדים לקראת פרידה, מתוך מסע נקמנות או רצון למנוע מבן או בת הזוג, זכויות המגיעות להם בהליך הגירושין.

במקרים כאלו, המשטרה ורשויות אכיפת החוק אינן סלחנית ואפילו פועלות באגרסיביות יתר. קשה לשפוט אותן, ראשית כי מעשים אלו אכן קשים וחריגים ויש לעוקרם מן השורש ושנית, הלחץ הציבורי הכבד, בנושאים אלו, משבש לעיתים את שיקול הדעת, גם של גופים אלו.

מה לעשות במידה ומוגשת כנגדי תלונת שווא?

הדרך להתמודד עם תלונת שווא המוגשת במשטרה היא כפולה: ראשית, לשכור שירותי ייעוץ משפטי, כזה שיוכל ללוות אותך גם במהלך החקירה ויסייע לך לעמוד על זכויותיך אך גם יעזור בהמשך ניהול העניינים בתום החקירה, בואכה כתבי האישום והדיונים בבית המשפט.

שנית אך במקביל, עליך לאסוף כל בדל ראיה, מידע, התכתבויות וכל תיעוד אחר של דברים שקרו בעבר או קורים בהווה ושיכולים ללמד כי אין בטענות כלום או שטוב מכך, מישהו מנסה להפליל אותך ומדובר על תלונת שווא. כל דבר מעין זה יכול להיות מוגש לזכותך לבית המשפט.

מה ניתן לעשות לאחר הזיכוי?

ראשית, חשוב לומר, מלחמה בתלונת שווא אינה פשוטה, בטח כאשר מדובר על טענות לאלימות או פגיעה בבני משפחה. לעומת שימוש ביה"ד הרבני בתמרור אזהרה למגישי תלונות שווא במשטרה, בדמות סנקציות שונות, בית המשפט אינו שש לפעול, שוב בשל רגישויות הנושא מבחינה ציבורית.

אבל אל נאמר נואש. במקרים רבים, הגלגל מתהפך. אם זכית וזוכת מכל אשמה, תוכל לפתוח בסנקציה פלילית כנגד המאשים אבל הסיכויים לכך, כפי שציינו בתחילה- לא גבוהים.

הדרך האחרת היא הגשת תביעה אזרחית אודות הנזקים שנגרמו כתוצאה מתלונת השווא. גם כאן יהיה קשה להוכיח ולכמת את הנזק ואת גובה הפיצויים, אך בית המשפט, שנוכח כבר לראות את התיק נסגר במשטרה, יהיה נוח יתר לקבל זאת ולפסוק פיצויים לטובתך.

משטרה

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

073-3753264 דילוג לתוכן