זכויות רפואיות לסובלים מהפרעת קצב לב – ביטוח לאומי

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

הפרעה בהספקת קצב לבקצב לב לא סדיר יכול להיות תופעה קלה, זמנית וחולפת מאליה או חלק מתפקוד לקוי של הלב וראיה למחלת לב. קצב לב מהיר מאוד או איטי מדי עשוי להיות תוצאה של פעילות חשמלית לא סדירה, לעיתים גם בחלק מסוים מהלב. יש והחולים עשויים לחוש מועקה בחזה, סחרחורת. קיים סיכון לאובדן הכרה ויש מצבים שבהם הפרעת הקצב מלווה בקרישי דם וסיכון לאירוע מוחי – שבץ.

בין הסובלים מהפרעה בקצב הלב כאלה שיטופלו בהצלחה ללא ניתוח ואילו אחרים יטופלו באופן כירורגי, יעברו השתלת קוצב לב או יעברו צריבה של אזור מסוים שבו אובחנה הפרעה בפעילות החשמלית.

הפרעת קצב לב – מחלה כרונית

הפרעת קצב לב יכולה להיות אירוע נקודתי וחולף, אך כאשר מדבר בזכויות רפואיות ובביטוח לאומי, מדובר לרוב במענה לאנשים הסובלים ממצב כרוני. מצב כרוני יכול להיות מכונה בשם פרפרור פרוזדורים, מהירות פרוזדורית, רפרוף פרוזדורים, מהירות חדרית. כל אלה הן צורות שונות של הפרעת קצב, ולעיתים נלווה לכך גם אירוע לב או סיכון מוגבר לאירוע לב עתידי.

מלבד היותם של החולים זכאים לטיפול תרופתי, לקוצב לב, למעקב בהתאם למצבם ולסימפטומים השונים, הם יהיו זכאים גם לתרופות להסדרת קצב לב ולעיתים גם לזכויות בביטוח לאומי. איך צריך לפעול מול ביטוח לאומי? מה שצריך לעשות זה להגיש תביעה לנכות כללית. במידה ונראה שקיים קשר בין פעילות לבבית לא תקינה לבין מקום העבודה, ניתן להגיש תביעה לפגיעה בעבודה (או מחלת מקצוע).

קביעת רמת נכות

הסובלים מקצב לב לא סדיר וממחלת לב יוכלו לקבל קצבה רק במידה ויאובחנו כנכים על פי החלטה של וועדה רפואית. לצורך כך, יש להגיש לביטוח לאומי חוות דעת רפואית מהרופא המטפל, תוצאות של בדיקות, מסמכי אשפוז, דוחות שיקום וכיוצא באלה. במידה והרופא של הוועדה הרפואית יקבע כי החולה מוכר כנכה בשיעור של 40% הוא עשוי לקבל קצבת נכות כללית. עבור חלק מהחולים, הזכאות הינה החל מ-60%, הכל בהתאם לאופי הליקויים הבריאותיים שהוכרו. אך לא די בנכות על רקע בריאותי. הוועדה צריכה לקבוע שקיימת גם פגיעה מהותית ביכולת לעבוד – דרגת אי כושר עבודה. בהתאם לדרגת אי הכושר יקבל החולה קצבה שיכולה להיות חלקית, מלאה או אפילו מוגדלת.

קצבאות לחולי לב ולסובלים מהפרעת קצב

מי שאובחן כסובל מהפרעת קצב, יוכל לקבל סוגים שונים של קצבאות. זה נכון בעיקר לאנשים הסובלים ממצבים רפואיים נוספים, מחלות לב מוכרות, אנשים אחרי אירוע לב, מחלימי שבץ וכדומה. קצבה אפשרית אחת היא קצבת נכות כללית. במידה והנכות מקושרת עם פגיעה בעבודה יקבל החולה קצבת נכות במסלול שונה, ובמקביל ימומנו לו טיפולים רפואיים על ידי ביטוח לאומי.

במידה ומדובר בחולה לב שמוכר כסיעודי, הוא יוכל לקבל קצבת שירותים מיוחדים. קצבה זו אינה מחליפה את קצבת הסיעוד והיא יכולה להינתן במקביל. במידה ומדובר בחולה לב שהינו קטין (ילד), ביטוח לאומי עשוי להעניק גמלת ילד נכה. יש לציין שילדים זכאים לזכויות נוספות כגון סייעת למי שהושתל בגופו קוצב. הסייעת תלווה את הילד (לרוב, ילד קטן, בגן הילדים) כדי לוודא שהוא לא נמצא בסיכון.

במידה ולחולה אושרו אחוזי נכות שאינם מקנים קצבה נכות, הוא יכול להיות זכאי לזכויות אחרות מטעם הביטוח הלאומי. למשל, יש אפשרות לשיקום מקצועי לאנשים בגיל העבודה. בנוסף, מי שהוכר כנכה ומקבל קצבת נכות כללית יזכה להנחות מול רשויות – חשמל, מים, ארנונה, תחבורה ציבורית.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

073-3753264 דילוג לתוכן