זכויות רפואיות לסובלים מברונכיטיס ומ- COPD

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

ריאותיחד עם היתרונות העצומים שהפיק המין האנושי מהפיתוחים והחידושים השונים שכולנו מתוודעים אליהם מדי יום ביומו, העולם המודרני כולל גם מספר תופעות לוואי, שאינן בהכרח בשורות חיוביות. אחת מתופעות אלו היא העלייה המשמעותית בזיהום האוויר שכולנו נחשפים אליו, מה שגורר עלייה ניכרת במספר הסובלים ממחלות ריאה שונות, אשר שתיים מהמוכרות מבניהן הן הברונכיטיס (Bronchitis), ומחלת ריאות חסימתית כרונית (ocpd).

מהן ההשפעות הבריאותיות על הסובלים מברונכיטיס ומ-copd?

הן הברונכיטיס והן ה- copd מהוות בבסיסן מחלות ריאות, אשר מובילות לשיבושים בפעילותן השוטפת של הריאות, ומונעות מהן מלבצע את תפקידן. מאחר והריאות בגוף האנושי נושאות תפקיד קריטי בתפקודו של הגוף, כל שיבוש בפעולתן עלול לגרור נזק רפואי ממשי לסובל, ובמקרים חריגים אף לגרור סכנת חיים ממשית.

בין התסמינים מהם סובלים החולים בשתי המחלות ניתן למנות קושי בנשימה או ״צפצופים״ בנשימה, תחושת לחץ ומועקה בחזה, שיעול חזק ומתמשך, עלייה בלחץ הדם, ועוד, כתלות בחומרת המחלה. במידה והסובל מהמחלה לא מקבל טיפול רפואי בהקדם, עלול להיווצר מצב של חוסר חמצן בגוף (היפוקסיה), שגורר בשלבים מתקדמים עילפון, שיתוק ואף מוות

הזכויות הרפואיות המוקנות לסובלים מברונכיטיס ומ- copd

מטבע הדברים, מרבית מחלות הריאה הינן מחלות ממושכות, אשר מתפתחות לאיטן, והטיפול הרפואי בהן עלול להימשך זמן רב. מסיבה זו, חולים רבים בברונכיטיס ובcopd נאלצים להתמודד עם התסמינים הרפואיים לאורך זמן רב, וכן עם ההוצאות הכספיות הנלוות להם.

חשוב לזכור אם כן, כי מדינת ישראל, כמדינה מפותחת הרואה זאת כמחויבותה לדאוג לבריאותם של כל אזרחיה, מעניקה סיוע כספי לסובלים ממחלות קשות, הפוגעות באופן ממשי ביכולתו של החולה להתנהל במהלך חיי היום יום. על מנת ליהנות מסיוע זה, המוענק מתוקף חוק ע״י המוסד לביטוח לאומי, על הסובל מהמחלה להגיש בקשה לקבלת קצבת נכות, וזאת ישירות לאחד מסניפי הביטוח הלאומי המפוזרים ברחבי הארץ.

לאחר הגשת הבקשה, הסובל מהמחלה יזומן להתייצב בפני ועדה רפואית מיוחדת, וזאת יחד עם כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטים. בשלב זה ייקבע לו ״אחוז נכות״ מסויים, המשקף את מצבו הרפואי העכשווי, וכן את מידת הפגיעה שנגרמה כתוצאה מהמחלה באופן התנהלותו היומיומי.

בהתאם לחוק, כל אדם אשר כושר השתכרותו מעבודה נפגע ברמה של 50% ומעלה, זכאי ליהנות מקצבת נכות, אשר מועברת לחשבון הבנק שלו מדי חודש בחודשו. הסכום של קצבת הנכות משתנה כמובן בהתאם לאחוזי הנכות, כאשר אחוז נכות גבוה יותר משמעו קצבה כספית גבוהה יותר.

יחד עם קצבת הנכות, חולה במחלת ריאות אשר מתקשה בביצוע פעולות היום יום זכאי ליהנות גם מקצבת שירותים מיוחדים, אשר נועדה למימון מטפל/ת אישי/ת. במידה והחולה גם מתקשה בניידות, הוא זכאי ליהנות גם מקצבת ניידות, אשר נועדה למימון הוצאות רכב ותחבורה.

בנוסף לקצבאות אלו, הסובלים ממחלת ריאות זכאים ליהנות גם מזכויות נוספות. בין היתר, אדם הסובל ממחלת ריאות, אשר בגינה עליו לרכוש תרופות שונות, זכאי להנחה מטעם קופת החולים בגינן. במידה והחולה נזקק גם למחולל חמצן, הוא זכאי במקרים מסויימים לקבלו מטעם הקופה, וזאת בהתאם למצבו הרפואי מחד, ולביטוח הרפואי העומד לרשותו מאידך.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

073-3753264 דילוג לתוכן