זכויות רפואיות מביטוח לאומי לחולי שיגדון-גאוט

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

זכויות רפואיות לחולי שיגדון גאוטשיגדון הינה מחלת מפרקים כרונית שבאה לידי ביטוי בעלייה של רמת חומצת השתן בדם. הנזק לחולה נגרם כאשר החומצה מצטברת באזור המפרקים וגורמת לדלקות שונות עד כדי יצירת אבנים.

יש לציין כי מחלה זו נפוצה בעיקר אצל גברים מאשר של נשים. למעשה, אצל החולים במחלת השיגדון גאוט ישנה עלייה בייצור החומצה או לעיתים ירידה במנגנונים שמפרקים אותה בכליות.

מהם הגורמים למחלת שגדון גאוט?

כיום אנו לא יודעים לבטח את הגורמים הברורים להופעתה של מחלת השיגדון. עם זאת הוכח כי השמת יתר, גיל וצריכה מוגברת של בשר מהווים גורמים המעלים את שכיחות המחלה.

כמו כן, סוכרת והתקף לב מוסיפות להתנהלות זו. כיום ניתן לאבחן את הרמות הגבוהות של השתן בדם באמצעות בדיקת דם. למרות זאת, גילוי של המחלה מתגלה בדרך כלל רק בגילוי תסמינים חיצוניים של המחלה, בדרך כלל שבאה לידי ביטוי בנפיחות בבהונות הרגל.

הטיפול במחלת שגדון גאוט

הטיפול בחלת שגדון גאוט מבוצע בדרך כלל על ידי משככי כאבים או על ידי תרופות נגד דלקת. במקרים שמדובר במחלה כרונית, יש לעיתים לבצע טיפול מונע לשם הורדת רמות החומצה בשתן. כמו כן, יש להפחית באכילת בשר ובשתיית משקאות חריפים ומחקרים בתחום עדיין מתקיימים בנושא.

זכויות רפואיות מן המוסד לביטוח לאומי

שיגדון גאוט יכולה במקרים מסוימים וחמורים לגרום להפרעה תפקודית של ממש היכולה לפגוע בהתנהלות היומיומית ובכושר ההשתכרות. במקרים אלו ניתן לבחון עם גורם מומחה האם ניתן להכיר במחלה כאחוזי נכות לשם קבלת גמלה מן המוסד לביטוח לאומי.

במידה והפגיעה משמעותית, המוסד לביטוח לאומי יזמן את הנפגע לוועדה רפואית בצירוף המסמכים הרפואיים הדרושים. מומחה רפואי בתחום זה, הנקרא "פוסק רפואי" יבחן את מכלול הנסיבות ובהתאם אליהם יוכל לקבוע האם ישנם אחוזי נכות.

במידה ונפסק שכן, פקיד התביעות ישקלל את הנתונים לשם נתינת גמלה או מענק חודשי לשם סיוע לחולה עקב מחלתו. במקרים בהם המחלה פוגעת בניידות, ניתן לקבל בנוסף גם קצבת ניידות בכפוף לפרמטרים הקבועים בחוק לשם כך.

זכויות רפואיות במשרדים ממשלתיים

מעבר לזכויות הניתנות מן המוסד לביטוח לאומי, חולים במחלת השיגדון גאוט ברמות שונות, יכולים לבדוק את זכאותם במשרדים ממשלתיים שונים וברשויות מקומיות.

במידה והחולה עונה על הפרמטרים, ניתן לקבל למשל נקודות זיכוי ממס הכנסה, הנחות בתשלומי החשמל והטלפון, הנחות באגרות רישוי ואף קבלת תג נכה. גודל ההנחה ומידת זכאותה תיבחן בהתאם להשפעת השיגדון על הניידות ועל ההתנהלות של החולה.

לשם כך מומלץ להיעזר בגורם מקצועי ומנוסה בתחום הביטוח הלאומי ומימוש זכויות לשם בדיקה על זכאות אפשרית. גורם זה יבחן את המסמכים הרפואיים ויוכל לבחור את דרך הפעולה הרצויה ביותר לשם מימוש מקסימלי של הזכויות במקומות השונים. לא כל מחלת שיגדון תזכה בזכויות ועל כן יש לבחון כל מקרה לגופו.

לאילו זכויות אני זכאי?

מחלת שיגדון גאוט הינה מחלת מפרקים כרונית אשר יכולה להשפיע על חיי היום-יום ועל ההתנהלות הכללית של הסובלים בה. במידה והמחלה חמורה ניתן לפנות למוסד לביטוח לאומי לשם קבלת אחוזי נכות שיזכו בפיצוי. כמו כן, מוסדות הממשלה ורשויות נוספות מעניקות שורה של הטבות וזכויות לסובלים מן המחלה.

לשם בדיקת זכאות והתנהלות מול הרשויות בבירוקרטיה הסבוכה בנושא זה, יש לפנות לגורם מקצועי ומנוסה בתחום. גורם זה יבחן את מכלול הנסיבות וחומרת המחלה, הפגיעה בכושר ההשתכרות ועוד, ובהתאם לכך יגבש דרך פעולה מיטבית עבור הלקוח הסובל מן המחלה.

אולי יעניין אותך גם:

חולי דלקת חוליות מקשחת? אלו הם הזכויות שלכם בביטוח לאומי

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן