סודות מקצועיים וטיפים על ביטוח חיים

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

רובנו המוחלט בורים לחלוטין כשזה מגיע לנושאים פיננסיים. מושגים כמו פנסיה, קרן השתלמות, שפיצר, ביטוח חיים, ביטוח בריאות ועוד הם ממש סינית עבורנו ואנחנו מקבלים חרדה רק מלהתחיל לחשוב על להתעסק בדברים הללו.

איזה כיף זה כשפתאום אתם נתקלים במידע קצר, קולע, מדויק ושימושי, שעושה לכם סיכום קצר ולעניין אודות אחד מהנושאים הללו. המאמר שמולכם הוא בדיוק זה כשזה נוגע לביטוח חיים. בואו לקרוא את הסודות המקצועיים והטיפים הכי שימושיים שיש.

 

סודות מקצועיים

ניתן להחזיק בכמה ביטוחי חיים במקביל- בתחומי ביטוח רבים, פוליסות שמכסות מצב דומה לא יספקו כפל פיצוי, אלא רק אחת מהן תשלם את הפיצוי. לכן מומלץ לוודא שאין לנו כפל ביטוחים. המצב הוא לא כך בביטוח חיים: ניתן לרכוש כמה ביטוחי חיים, לשלם לכל אחד פרמייה נפרדת, ובמקרה פטירה של המבוטח – המוטבים יקבלו את סכומי הפיצויים מכל הפוליסות השונות, במקביל.

המוטבים לא חייבים להיות בני משפחה- האינסטינקט שלנו הוא לנקוב בבני משפחתנו כמוטבים בביטוח החיים. אך כל עוד לא מדובר בביטוח חיים של פנסיה, אין כלל חובה לרשום את בני המשפחה כמוטבים, וכל אדם יכול להיות מוטב בפוליסת ביטוח החיים.

אתם יכולים להפסיק את ביטוח החיים בכל עת- ביטוח חיים הוא לא הלוואה או משכנתא. אם תרצו להפסיק לשלם ולהפסיק את הכיסויים, ניתן לעשות זאת בכל זמן. בין אם הסטטוס המשפחתי השתנה, הילדים גדלו, המעסיק מציע ביטוח טוב יותר או שפשוט מצאתם דיל טוב יותר, ניתן להפסיק את ביטוח החיים שלכם.

 

טיפים

ביטוח חיים קבוצתי דרך מקום העבודה- כמו במקרה של ביטוחי בריאות, גם ביטוח חיים הוא מוצר שניתן למצוא במקומות עבודה שונים, כהטבה בתלוש. ביטוח החיים דרך מקום העבודה ייחתם באופן קבוצתי אל מול חברת הביטוח, ולאור כוח הקנייה של הקבוצה, סביר להניח שהעובדים יקבלו את הביטוח בפרמיות זולות יותר ביחס למצב שבו היו רוכשים את הפוליסה באופן עצמאי. על כן כדאי לשאול את המעסיק האם מקום העבודה מציע ביטוח חיים קבוצתי.

הורים יכולים להיחשב לשאירים לצורכי קבלת קצבת ביטוח החיים- אם העמית בקרן הפנסיה הוא רווק או רווקה ללא ילדים, ובמידה והוריו נחשבים נתמכים כלכלית על ידו – ההורים יהיו זכאים לקצבה כשאירים. במידה ואין צאצא נוסף שתומך בהורים, ולנפטר יש אלמנה ויתומים, הוריו יקבלו 30% מהפנסיה שנותרה לבן או לבת שנפטרו להורה בודד; ו-50% לשני הורים נתמכים. אם אלמנה ויתומים – ההורים הנתמכים יקבלו 60% מהפנסיה להורה בודד או 80% לשני הורים.

בקופת גמל אין ביטוח שאירים- קופת גמל היא גם חיסכון פנסיוני, ועובדים יכולים לבחור אותה כחלופה לקרן פנסיה. ההפרשות החודשיות זהות בשני המכשירים, אך ישנם כמה הבדלים אחרים ביניהם. אחד ההבדלים הבולטים ביותר הוא שבקופת גמל לתמלוגים (הקופה המוכרת לרובנו) אין רכיבים ביטוחיים – כלומר, אין ביטוח שאירים. לכן למחזיקי קופת גמל בלבד חשוב על אחת כמה וכמה לרכוש ביטוח חיים באופן עצמאי.

רווקים יכולים לשקול ויתור על רכיב ביטוח החיים בפנסיה- בקרן הפנסיה קיים ביטוח שאירים, שמטרתו להעניק קצבה למי שקרוב משפחתו בעל הפנסיה נפטר. אך רווק או רווקה שאין להם ילדים, אין להם שאירים כהגדרתם בחוק (בן או בת זוג וילדים עד גיל 21, וכן במקרים חריגים הורים נתמכים). לכן ניתן לבקש באופן יזום הסרה של רכיב ביטוח השאירים בקרן, ובכך להפחית את התשלומים ולהגדיל את קצבת הגמלאות.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

073-3753264 דילוג לתוכן