נוחות מיטבית בגיל השלישי

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

גיל שלישי 

אנשים מבוגרים בני גיל שלישי נחשפים למחלות ולבעיות תפקודיות שונות ולכן הם צריכים לבצע שינויים בחייהם. לעיתים מדובר בשינויים קלים ולעיתים בשינויים תהומיים וזאת על פי מצבם. אחת ההחלטות המשמעותיות היא למכור את הרכב ששירת אותם לאורך שנים רבות וזאת בגלל מגבלות בריאותיות שאינן  מאפשרותת להם לנהוג בכבישים סואנים אלא רק בשבילים ובכבישים פנימיים ובמהירות נמוכה במושב או בקיבוץ. לכן האופציה הנכונה עבורם היא לרכוש קלנועית שמותאמת לגילם ולמצבם וכך הם ייהנו מכל העולמות ויוכלו להמשיך לנסוע יחד אך בתנאי נהיגה ספציפיים וברכב קטן יותר.

קלנועיות חשמליות מעניקות את הנוחות המיטבית של בני גיל שלישי, הם נעזרים בה לאורך כל היממה ונוסעים בה למקומות קרובים והדבר פותר להם בעיות רבות, כך הם אינם זקוקים לסיוע של קרובי משפחה. מעבר לכך בקלנועיות יש סלסלות או ארגזים בגדלים שונים ולכן הם יכולים גם לערוך קניות וליהנות מהעובדה שהשקיות מונחות בארגז והם אינם צריכים לסחוב מוצרים כבדים כמו פירות וירקות הביתה. 

סיוע לבני גיל שלישי 

ההגעה לגיל שלישי יוצרת מעבר לדפוסי חיים אחרים. יש אנשים מבוגרים שרמת התפקוד שלהם יורדת ולכן הם זקוקים לסיוע. הדרך לקבלת מטפלת לכמה שעות בכל יום היא על ידי פניה למוסד לביטוח לאומי. לאחר העברת הניירת הרלוונטית יגיע רופא גריאטרי לבדיקה אישית. מדובר במבחן בכמה נושאים אלמנטריים בנושא העצמאות האישית,  כמו אכילה, רחצה, לבישת בגדים, שליטה על צרכים ועוד. אם יש כמה נושאים שבהם הוא לא יכול לפעול באופן עצמאי מתוך כלל הנושאים שנבדקו יאשרו לו מטפלת שתגיע כמה פעמים בשבוע למשך כמה שעות כדי לסייע לו בכל הנושאים הבסיסיים.

מטפלת למבוגרים 

יש גם מקרים שבהם יש צורך במטפל זר או מטפלת זרה אשר ישהו 24 שעות ביממה בביתם של המבוגרים. במקרים האלו המוסד לביטוח לאומי בוחן את המצב ובהתאם לכך מאשר או לא מאשר עובד זר. אם התשובה היא חיובית, בני המשפחה מבצעים את כל הפעולות הנדרשות של קבלת אישור ממשרד הפנים להעסקת עובד זר. על פי הזכויות של בני גיל שלישי, ביטוח לאומי ישלם את העלויות החודשיות לעובד הזר וכיוון שהשכר שלו הוא גבוה יותר, ישלמו בני המשפחה את ההפרש הכספי. 

זכויות והטבות מביטוח לאומי 

יש מקרים של הידרדרות רפואית והגעה למצבי נכות שבהם מגיעות לבני גיל שלישי זכויות והטבות כמו קצבה חודשית על פי שיעור הנכות שנקבע להם. כדי לקבל זאת על המבוטחים להעביר את כל המסמכים הרלוונטיים לביטוח לאומי. לאחר בדיקה מעמיקה מזמנים אותם לוועדה רפואית ובהתאם למצב הרפואי של האדם החולה הוא מקבל שיעור נכות התואם את מצבו לצמיתות או באופן זמני. 

אם אחוז הנכות אינו מספק את המבוטח הוא מגיש ערעור ופונה שוב לוועדה הרפואית. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

073-3753264 דילוג לתוכן