מדריך מקוצר על החזרי מס רטרואקטיביים

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

על פי פקודת מס הכנסה בישראל, מדינת ישראל גובה מס הכנסה כמעט על כל הכנסה, בלי קשר למקורה. גובה מס הכנסה משתנה לפי גובה ההכנסה, ואופי ההכנסה של האזרח.

עם זאת, קורה שאנשים זכאים להקלות מס מסיבות שונות, או אנשים ששילמו עודף מס, ויכולים לקבל החזרי מס על הכסף ששילמו לחינם.

חשוב לדעת, כי החזרי מס רטרואקטיביים תקפים עד שש שנים מסוף שנת המס, כך שאם עבדתם בשנת 2017, למשל, בשנת 2023 עוד תוכלו למשוך חזרה, את המיסים העודפים על 2017, אבל בשנת 2024 כבר לא.

בואו נדבר על זה.

 

מי זכאי לקבלת החזרי מס רטרואקטיביים?

מי שזכאי להקלות במס, מטבע הדברים אמור לשלם פחות מס. אך אם הוא שילם את המס המלא, הוא יכול לדרוש החזרי מס רטרואקטיבית, ולקבל חזרה את ההפרש המגיע לו.

למשל, לנקודות מס זכאים בין השאר: חיילים משוחררים, סטודנט ללימודי תואר ראשון ושני, שינוי מצב משפחתי כמו חתונה, גירושים ותינוק חדש, נכות במצבים מסוימים, מגורים ביישוב המזכה בהקלות מס, ביצוע שירות מילואים פעיל של לפחות עשרה ימים בשנה, הורה לילד נכה, ועוד.

בגלל שהתשלום למס הכנסה הוא שנתי (החישוב שנתי, ומחולק לחודשי השנה. כך שאתם משלמים כל חודש 1/12 מהחישוב השנתי על פי ההכנסה הצפויה לכם), קורה שישנם שינויים בעבודה, שיצרו מצב ששילמתם עודף מס.

למשל, מעבר עבודה, שינוי בשכר החודשי, אבטלה או חל"ת, חופשת לידה, עבודה בכמה עבודות במקביל ללא תיאום מס, ועוד. במקרים אלו, אם לא עדכנתם מיד את מס הכנסה, מסתבר ששילמתם עודף מס, ותהיו זכאים לקבל החזר.

חשוב שתדעו, שבאותה מידה עלול להיות ששילמתם פחות מדי, כמו למשל בהחלפת עבודה, או בקידום, מה שהעלה לכם את השכר החודשי. במקרה כזה אם תדרשו החזרי מס, מס הכנסה ידרוש תחילה את המגיע לו, ולכן חשוב לבקש החזרי מס רטרואקטיביים בחכמה, כדי שלא תצאו בשן ועין.

 

איך מקבלים כסף רטרו ממס הכנסה?

כדי שתוכלו לקבל החזרי מס רטרואקטיביים, על השנים בהם שילמתם מס עודף, תצטרכו לפנות לפקיד השומה בסניף הקרוב אליכם של רשות המיסים, ולהגיש לו את המסמכים הבאים, לכל שנת מס בנפרד:

טופס 135, זהו טופס לבקשת החזרי מס. הקפידו למלא אותו באופן מדויק, ולציין בו את כל מה שבגינו אתם זכאים לקבל החזרי מס.

טופס 106, זהו טופס סיכום הכנסות, שתקבלו מהמעסיק שלכם, בחודש אפריל של השנה הרודפת. הוא מציג את כל ההכנסות של השנה, ולפיו אפשר לחשב, מה היה המס המדוייק שהייתם צריכים לשלם.

בנוסף, תצטרכו לצרף הוכחות ואישורים לטענות שלכם: אם החלפתם עבודה, הגישו אישור הפסקת עבודה מהמעסיק הראשון, ואישור תחילת עבודה מהשני. משוחררי צבא, הגישו תעודת שחרור. מצב רפואי, הגישו מסמכים רפואיים ועוד.

 

אינדיגו – מגישה לכם בקשת החזרי מס חכמה

אינדיגו מטפלת בבקשות החזרי מס לשכירים במקצועיות ובמהירות. אנו מחזיקים אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, שיאפשרו לכם לשבת בבית ברוגע ובשקט, בידיעה שעובדים בשבילכם, ודואגים שתקבלו את ההחזר הגבוה ביותר, שתוכלו לצפות לו. כמובן בלי להעיר חובות ישנים משנתם, ובלי לגרום לכם לשלם יותר למס הכנסה.

צרו איתנו קשר ונשמח לעזור גם לכם בהגשת הבקשה.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

073-3753264 דילוג לתוכן