כמה חשוב עו"ד מתאים למימוש זכויות רפואיות מול הביטוח הלאומי

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

אנחנו תמיד מקווים לטוב ולא מעוניינים להיכנס למסדרונות הביטוח הלאומי אם אין לנו סיבה טובה לכך. אך החיים לא תמיד מסתדרים בדיוק כמו שאנחנו רוצים, מחלות, תאונות ובעיות בריאותיות יכולות לתקוף בכל שלה ללא הכנה מוקדמת, ואז יש צורך לממש את הזכויות מול הביטוח הלאומי. איך כדאי לעשות זאת? כדאי להמשיך לקרוא. 

המוסד שנועד להבטיח את שלומכם בכל שלב בחיים 

בכל חודש למשך כל חיינו אנחנו משלמים את דמי הביטוח הלאומי כדי שהביטחון הכלכלי שלנו ישמר למקרה בו נחלה במחלה, ניפצע בתאונה או נסבול מבעיה פיזית או בריאותית שתמנע מאתנו לעבוד לתקופה או לצמיתות. הפיצוי הכספי שניתן מהביטוח הלאומי במסגרת מימוש זכויות רפואיות יכול להיות נרחב ולכלול לא רק רכיב כספי, אלא רכיבים נוספים להם משמעות כלכלית על חיינו. לדוגמה, אדם שסובל מנכות בשל כריתת איבר מגופו בשל ניתוח רפואי, יקבל אחוזי נכות מסוימים שאולי לא יקנו לו אפשרות לקבל קצבה חודשית כי הוא עדיין עובד, אך יכולות להיות לו זכויות רבות נוספות להן השלכות כלכליות גדולות. לדוגמה, הוא יכול להיות זכאי לתו נכה, או להנחה משמעותית בתשלומי הארנונה, בתשלומי המים והחשמל ואף בפטור ממס הכנסה. 

כיצד מממשים זכויות רפואיות מול הביטוח הלאומי? 

הביטוח הלאומי מציע כיום מספר דרכים להגשת תביעה הנוגעת למימוש זכויות רפואיות. ישנן כמה אפשרויות להגשת התביעה – באינטרנט או בתיבה בסניף הקרוב לבית. לאחר שמגישים את הבקשה, יש לחכות לתשובה מהמחלקה המתאימה ובדרך כלל תיקבע ועדה רפואית בה ייבחנו כל המסמכים הרפואיים שהוגשו יחד עם הבקשה. יתכן כי באותה ועדה יבוצעו בדיקות שונות על ידי רופאי הוועדה ויש להגיע מוכנים עם תשובות ומסמכים לכל שאלה. 

יש כיום הנחיות ברורות להגשת התביעה באתר הביטוח הלאומי, הנחיות שעמן ניתן להבין לעומק אילו מסמכים יש להגיש וכיצד, אך בכל זאת, מומלץ מאוד להיות מלווים על ידי עורך דין המתמחה בתחום וזאת כדי להבטיח שכל ההליך מבוצע כשורה. 

מדוע ליווי של עו"ד מתאים מומלץ למימוש זכויות רפואיות מול הביטוח הלאומי? 

מימוש זכויות רפואיות בביטוח הלאומי יכול להיות מורכב, לעיתים אנשים מגישים את הבקשה ומגלים בשלב מאוחר יותר שיש צורך להשלים מסמכים, או שהמסמכים שבידם אינם תומכים מספיק בטענתם. ישנם גם מקרים בהם ישנה הצדקה ברורה לתת זכויות רפואיות מסוימות אך אנשים לא מקבלים אותן כי פספסו זאת, או לא ביקשו כי לא היו מודעים לאותן זכויות. אלה הם בדיוק המצבים בהם עורך דין המתמחה בתחום יכול לסייע, אך חבל לגלות זאת מאוחר מידי בשלבי הערעור או כאשר כבר לא ניתן להגיש ערעור. 

רצוי כבר בשלבים ההתחלתיים להיות מלווים על ידי עורך דין מקצועי ובעל ניסיון בתחום מימוש הזכויות הרפואיות. הוא יסייע להגיש את הבקשה כשהיא שלמה, הוא ידע לשים את האצבע על המכשולים הצפויים והוא גם ידע מהם המהלכים הנדרשים להגדלת הסיכוי לקבל את הזכויות הרפואיות במלואן. במיוחד לפני ועדה רפואית ישנה חשיבות רבה להיות מלווים, שכן עורך הדין יכול לסייע לבצע הכנה לוועדה ואף להיות נוכח בה. 

המאמר באדיבות פורטל דין-נט.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

073-3753264 דילוג לתוכן