זכויות סיעוד בביטוח לאומי

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

אדם סיעודי הוא אדם שזקוק לעזרה בביצוע פעולות יומיומיות בסיסיות, כגון קימה ושכיבה, לבישה ופשיטת בגדים, רחצה, אכילה ושתייה, שליטה על הסוגרים וניידות. בדרך כלל, אנשים סיעודיים הם קשישים, אך הדבר אינו בהכרח כך. גם אנשים צעירים יכולים להיות סיעודיים, אם הם סובלים ממחלה או פציעה שמונעים מהם לבצע פעולות יומיומיות בעצמם.

 

מי זכאי לקצבת סיעוד?

קצבת סיעוד היא קצבה מטעם הביטוח הלאומי המעניקה סיוע כספי לאנשים זקנים או נכים הזקוקים לעזרה בביצוע פעולות היום יום. הקצבה ניתנת לאנשים שהגיעו לגיל פרישה, הגרים בבית וזקוקים לעזרת אדם אחר בביצוע פעולות היומיום שנזכרו לעיל (קימה, לבישה וכו'). הקצבה ניתנת גם לאנשים הזקוקים להשגחה ופיקוח צמוד של הזולת בשל מצב רפואי או קוגניטיבי המעמיד אותם בסכנה לפגיעה בעצמם או באחרים.  הסיוע יכול להינתן על ידי בני משפחה, חברים או מטפלים מקצועיים.

 

ישנם מספר גורמים שעלולים לגרום לאדם להפוך לסיעודי ובהם:

  • הזדקנות – עם הגיל, היכולת הפיזית והקוגניטיבית של האדם פוחתת, מה שעלול להוביל לצורך בעזרה שוטפת של הזולת.
  • מחלות כרוניות – מחלות כרוניות, כגון סוכרת, מחלות לב וכלי דם ודמנציה, עלולות להביא למצב סיעודי ולצורך בעזרה בביצוע פעולות יומיומות.
  • פציעות- פציעות, כגון שברים, שבץ מוחי או פגיעה מוחית, יכולות לגרום לאדם להפוך לסיעודי לתקופה זמנית או קבועה.

 

איך מקבלים קצבת סיעוד לזכאים?

כדי לקבל גמלת סיעוד יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי. מי שיכול להגיש תביעה הם אנשים שהגיעו לגיל פרישה ועונים על תנאי הזכאות הבסיסיים.  התביעה יכולה להיות מוגשת על ידי המבוטח עצמו או על ידי אדם אחר המייצג אותו. יש למלא טופס תביעה לגמלת סיעוד, שניתן להוריד באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי או לקבל בסניף הביטוח הלאומי. את הטופס ניתן למלא גם באופן מקוון ויש לצרף אליו חוות דעת רפואית ואישורים לגבי הכנסות המבוטח ושל בן/בת זוגו, כדי לבדוק אם הוא עומד במבחן ההכנסות לקבלת גמלת סיעוד.

יש להחתים את הטופס על ידי המבוטח, בן/בת זוג או אפוטרופוס.

 

ביטוח סיעודי פרטי

מצוות המומחים של מגן נמסר כי מרבית הקשישים אינם יודעים שיש ברשותם גם ביטוח סיעודי פרטי. מומלץ לבדוק האם יש ברשותכם ביטוח שכזה כיוון שייתכן ואתם זכאים לתגמולים גבוהים ממנו. אם יש לכם ביטוח סיעודי פרטי, מומלץ לפנות לחברת הביטוח כדי לקבל מידע על זכויותיכם. חשוב לדעת מהן זכויותיכם בפוליסה. היו מוכנים לספק מידע על מצבכם הבריאותי והסיעודי, חברת הביטוח תזדקק למידע הזה כדי לקבוע אם אתם זכאים לתגמולים. כדאי לפנות לחברת הביטוח בהקדם האפשרי. ככל שתמתינו יותר, כך תהיו חשופים יותר לטעויות או לבעיות. אם יש לכם שאלות או ספקות לגבי זכויותיכם בביטוח סיעודי פרטי, מומלץ לפנות לחברה המתמחה במיצוי זכויות.

הביטוח הסיעודי הפרטי הוא זה שניתן כיום לרכוש רק דרך קופות החולים. החל משנת 2019, מרבית חברות הביטוח הפרטיות אינן משווקות יותר פוליסות ביטוח סיעודי חדשות. מי שרכש פוליסה פרטית בעבר, הפוליסה שלו תמשיך ותהיה תקפה, אך אם יבטל אותה לא יוכל לרכוש פוליסה חדשה. ניתן להמשיך ולרכוש ביטוח סיעודי קבוצתי אחיד של קופות החולים.

עוד מסבירים צוות המומחים של מגן שמומלץ לעשות ביטוח סיעודי פרטי (דרך קופות החולים) מגיל צעיר, כאשר הפרמיה נמוכה יותר וזאת על מנת שלא להסתמך על הביטוח הלאומי. חשוב לציין כי נכון להיום ישנה הרעה של התנאים בביטוחים הסיעודיים והפחתה בגובה הקצבה לזכאים. על פי התקנות החדשות של רשות שוק ההון תקופת ההמתנה בפוליסה תוארך מחודשיים לשישה חודשים. בנוסף  קצבת הסיעוד תפחת מ- 6,100  ל-5,500 ש"ח בחודש.  עם זאת משרד הבריאות מתנגד למהלך של שוק ההון ויוצא נגדו נחרצות כך שייתכן שעם הזמן התנאים ישתנו שוב לטובתכם.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

073-3753264 דילוג לתוכן