לא יודע אם מגיע לך החזר מביטוח לאומי? בעזרת רואה חשבון טוב תדע

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

אם כבר עברתם את גיל שמונה עשרה, אם אתם עובדים ויש לכם הכנסה קבועה ואפילו אם אתם מקבלים קצבאות שונות, קרוב לוודאי שאתם משלמים בכל חודש ביטוח לאומי.

מנגנון הגביה עשוי לעורר את הרושם שהנושא מוסדר ושלא מתקיימות תקלות ושאין עיוותים, אולם לא תמיד הגבייה מבוצעת באופן סדיר, נכון ומדויק. לא מעט אזרחים ועצמאיים משלמים ביטוח לאומי בסכומים גבוהים יותר מכפי הצורך.

מה עושים? הדרך הנכונה הינה לפנות לרואה חשבון. רואה חשבון טוב שעוסק בטיפול בתשלומי ביטוח לאומי (ולעיתים גם מס הכנסה) יוכל לענות על השאלה – האם מגיע גם לך החזר מביטוח לאומי.

מיסים, גבייה והחזרים

תשלומי מיסים יכולים להיות מסוגים שונים – ישנם מיסים על צריכה ומיסים על הכנסה ויש גם חובה לביצוע תשלומים שונים שאינם בדיוק מיסים, אך מהווים עבור הציבור מעין סוג של מס

דוגמא לתשלומים מהסוג האחרון הינם תשלומי ביטוח לאומי, בהם חייבים לעמוד שכירים ועצמאיים גם יחד. בתמורה לאותם תשלומים תשלם המדינה (או ליתר דיוק, המוסד לביטוח לאומי) תגמולים, קצבאות או תשלומים חד פעמיים לאנשים שחלו, נפצעו, נפגעו או כאלה הזכאים לתשלומים שונים כגון דמי לידה, דמי אבטלה, קצבת זקנה וכדומה.

נושא הגבייה של ביטוח לאומי סבוך למדי ועולים לא מעט מצבים שבהם לאחר חודשים ושנים מתקבלת לפתע דרישת חוב מביטוח לאומי.

לרוע המזל, גם מצב הפוך עשוי להתקיים – מצב שבו שולמו יותר מדי כספים לאותו מוסד שאמור לדאוג לאזרח בשעת צורך או מצוקה. אך האם בביטוח לאומי מבצעים החזר באופן אוטומטי? התשובה היא לא.

על מנת לבדוק האם מגיע החזר וכמובן להגיש בקשה לקבלת החזר נעשית על ידי האזרח. אך האם מרבית הציבור בקיא בנושא זה, על מנת למצות את זכויותיו? בוודאי שלא. לכן, רואה חשבון מנוסה המבין בהחזרי ביטוח לאומי הוא הכתובת אליה יש לפנות כדי להימנע מתשלומים עודפים שפשוט "נבלעים" בעודפים הניכרים של תשלומי ביטוח לאומי.

שילמת כפול? יש מה לעשות

המציאות הכלכלית הנוכחית בישראל הביאה לכך שלא מעט מועסקים עובדים אצל יותר ממעסיק אחד. לפעמים, יש גם עצמאים קטנים, עוסקים מורשים או פרילנסרים ש"משלימים הכנסה" כשכירים במשרה חלקית. מהי התוצאה של עבודה בכמה משלוחי יד במקביל?

מלבד העובדה שניתן בצורה כזאת "לסגור את החודש" עלולים להיווצר עיוותים בניכויי ביטוח לאומי. מכיוון שחוסר סדר ברישומי ביטוח לאומי מביא לכך שכל תשלום לביטוח לאומי מתקבל בנפרד, נוצרת מציאות של כפל תשלומים. לכן, במידה ואתם עובדים כעת או עבדתם בעבר בכמה מקומות במקביל, פנו לרואה חשבון. ישנה סבירות שגם לכם יגיע החזר.

פרשתם? קבלו החזר

מקרה נפוץ ולא פחות חשוב שבו מגיע לאזרחים החזר מביטוח לאומי קיים בנקודת זמן של פרישה מעבודה. במיוחד כאשר מתקיימת פרישה מוקדמת ניתן לפנות לרואה החשבון על מנת להבין מתי החזר יהיה אפשרי. עוד נציין כי כדאי לבדוק את העניין גם כאשר מדובר בפנסיונר שכבר פרש אך עדיין עובד במשרה חלקית או אפילו מלאה.

רואי חשבון המטפלים בהחזרי ביטוח לאומי מסבירים שלצד האפשרות להגיש בקשה מנומקת להחזר, ניתן לפעול גם לביצוע תהליך של תיאום. זוהי למעשה הכנה מוקדמת עבור אלה שעובדים בכמה משרות ורוצים למנוע את המצב שבשנה הקרובה הם ישלמו יותר מדי כסף לביטוח לאומי. רוצים לבצע תיאום ביטוח לאומי? רוצים לבדוק האם מגיע לכם החזר לפני שתאבדו את הזכאות בשל התיישנות? פנו לרואה חשבון.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

073-3753264 דילוג לתוכן