זכויות לסובלים מדלקת הלבלב במסגרת הביטוח לאומי

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

pankriasללבלב תפקיד חשוב וחיוני בסיוע למערכת העיכול לפרק את המזון. הלבלב גם אחראי על ייצור האינסולין, פעולה ששומרת על רמה תקינה של סוכר בדם. אנשים הסובלים מדלקת של הלבלב עשויים לחוות כאבי בטן קשים המלווים בהתכווצויות, פעילות לא תקינה של מערכת העיכול, יציאות שאינן סדירות וכן תופעות דמויות סוכרת.

כשמאבחנים את נוכחות הדלקת, במיוחד במצב כרוני, ניתן לממש זכויות בביטוח הלאומי. אמנם לא כל החולים במחלה יוכלו לקבל את אותן הזכויות, אך במידה והתסמינים חריפים ובמידה וגם הטיפול לא משיג את ההקלה המצופה והחולה מתקשה לפרנס את עצמו – זכויות הביטוח הלאומי יסייעו מאוד.

חשיבות שמירת המסמכים להגשה בפני ועדה רפואית

מרבית הסובלים מדלקת הלבלב הם צרכני אלכוהול כרוניים, אך יש גם כאלה שאצלם המקור למחלה לא ברור. כאשר מאובחנת המחלה, החולה עשוי לקבל טיפול באמצעות תרופות משככות כאבים ולעיתים לא יהיה מנוס מניתוח.

יש גם כאלה שיזדקקו לטיפול המאפיין חולי סוכרת, בשל חוסר היכולת של הלבלב לייצר אינסולין במידה מספקת. לאורך הדרך, בשלבי האבחון של המחלה, חשוב מאוד לשמור את הניירת הרפואית, את חוות הדעת הרפואית ותוצאות הבדיקות.

מסמכים אלו רלוונטיים להגשה לוועדה רפואית, המנגנון שבו הביטוח הלאומי משתמש לצורך אישור או שלילית הזכויות – הן קצבאות והן זכויות אחרות.

לפני שניגשים לוועדה יש להגיש תביעה להכרה בנכות

יש לשלוח או למסור בסניף הביטוח הלאומי את כל המסמכים שיש בידיכם כך שתקבלו זימון לוועדה. בוועדה ייפגש החולה עם רופא אחד לפחות, כאשר פקיד רושם את פרוטוקול הוועדה. הרכב הועדה אחראי על הקביעה כיצד יוגדר החולה מבחינת סעיפי ליקוי.

הוועדה הרפואית מתחשבת בליקויים שונים במכלול המצבים הרפואיים של החולה. גם אם מישהו רוצה לממש זכויות מתוקף היותו חולה בדלקת כרונית של הלבלב, חשוב להזכיר כל בעיה רפואית קיימת נוספת.

בסופו של דבר, יתבצע שקלול של כלל הליקויים ויקבעו אחוזי נכות. במידה והטיפול הרפואי משפיע היטב על החולה ולא קיימת מגבלה משמעותית או כאבים שלא ניתן להתגבר עליהם באמצעות תרופות, יקבל החולה תשובה שלילית ותביעתו תידחה.

מתי יקבל החולה זכויות מרכזיות כגון קצבת נכות כללית?

יש צורך בכמה מבחנים של ביטוח לאומי. המבחן הראשון הוא קיומה של נכות רפואית. לעיתים, ארבעים אחוזי נכות יגררו זכות לקצבה אך יש מצבים שאחוזי הנכות המינימליים יהיו חמישים או שישים אחוזים (הכול כתלות בסוגי הליקויים).

מבחן נוסף שייבדק הוא הפגיעה בכושר ההשתכרות. לרוב, ירידה בכושר העבודה של חמישים אחוז ויותר תאפשר לקבל קצבת נכות, לפחות חלקית. מבחנים נוספים כוללים גם את רמת ההכנסה הנוכחית, קיום בני זוג או ילדים קטנים. לעיתים יש גם אפשרות לקצבת נכות נוספות שמשמעותה תוספת לסכום המשולם.

זכויות לנכים המוגדרים כבעלי נכות "קלה"

נכה שלא עומד בתנאי הזכאות לקצבת נכות כללית יוכל לקבל סיוע בהשמה לעבודה והכשרה מקצועית (מסלול שיקום מקצועי). חולה שעובד אך הכנסתו מעבודה קטנה ואין לו זכאות לקצבת נכות עשוי להיות זכאי לקצבת הבטחת הכנסה או לקצבת השלמת הכנסה.

יש לציין שמי שאושר כנכה ומקבל קצבת נכות כללית עשוי להיות זכאי גם לזכויות משלימות – בעיקר בצורה של הנחות בתשלומים שונים. ניסתם להגיש תביעה וזכאותכם נשללה? יש אפשרות להגיש ערעור. בנוסף, ניתן להגיש בקשה לשינוי הנכות במידה וחלה הרעה במצבו של החולה.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

073-3753264 דילוג לתוכן