איך מרגישה פריצת דיסק? 

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

כאב הנובע כתוצאה מפריצת דיסק נחשב לאחד מסוגי הכאבים הנפוצים והקשים שבני אדם עשויים לסבול. פריצת דיסק עשויה להתרחש בכל שלב בחיים, אך נראה אותה בעיקר אצל אנשים שעובדים בעבודות פיזיות. פריצת דיסק יכולה לשתק אנשים ולגרום להם לכאבי תופת, כאלה שקשה מאוד לא לסבול מהם גם במנוחה מלאה. אז מהם התסמינים הנפוצים של פריצת דיסק והאם הם דומים מאדם לאדם? האם חומרת פריצת הדיסק באה לידי ביטוי גם בעוצמת הכאב ומהי בדיוק פריצת הדיסק? הכנו עבורך מדריך שיסייע לשים מעט סדר בדברים. 

מהם התסמינים היותר נפוצים של פריצת דיסק ומהם הסימנים המשניים?

זה אמנם יפתיע אנשים, אך ברוב המקרים אנשים עם פריצת דיסק כלל לא יחושו כאב, אך במקרים מסוימים הדיסק הפרוץ עלול ללחוץ על חוט השדרה ושורשי העצבים הנמצאים בסמוך לדיסק ואז בדרך כלל מתפתחים תסמינים שונים. דוגמה אחת למצב כזה יכולה להיות של דיסק אשר לוחץ על עצב ברגל, וכך המטופל יסבול מתסמיני כאב ברגל ולאו דווקא בגב היכן שנמצאת פריצת הדיסק עצמה. התסמינים יכולים להיות כאבי גב, עקצוצים, כאב בגפה וגם כאב גב מותני או כאבים ברגליים ובידיים, זאת במידה והעצב מושפע מדיסק שפרץ בצוואר. התסמינים יכולים להחמיר בזמן שינוי תנוחה או כשנעשה מאמץ, ועוצמת התסמינים תלויה גם באופן שבו הדיסק מגרה את העצב. 

מהי פריצת דיסק?

הדיסקים הנם מבנים מעגליים שנמצאים בין זוגות חוליות לאורך עמוד השדרה. הדיסק הוא מעין כרית המשמשת בתור בולם זעזועים, כאשר החלק הפנימי של הדיסק דומה מאוד לג'ל אותו מקיפה טבעת קשיחה של רקמה. פריצת דיסק היא מצב בו אותו סיבים קשיחים שנמצאים סביב הנוזל נקרעים או נחלשים וכתוצאה מכך הנוזל הפנימי יוצא החוצה. במצב בו הוא רק מעט יוצא נקרא לכך בלט דיסק, אך כשהנוזל פורץ החוצה מדובר בפריצת דיסק. 

רוב המשקל בגופנו נמצא באזור המותניים, לכן את רוב פריצות הדיסק נראה מאזורים אלו, אך למעשה הפריצה יכולה להתרחש בכל נקודה לאורך עמוד השדרה. זה יכול לקרות בהדרגה וזה יכול לקרות בפתאומיות, עוצמת הכאב גם משתנה מאדם לאדם, ויש שיסבלו מהפריצה באופן נסבל ויש שהכאב ישתק אותם. לפעמים בלט דיסק קטנטן יגרום לכאב עצום ולעיתים פריצה גדולה לא תהיה כמעט מורגשת. 

מתי פריצת דיסק עשויה להיחשב עילה לתביעת נכות?

פריצת דיסק יכולה לגרום לאנשים להשבתה מוחלטת, כאשר ניתן לראות כיצד אנשים שעובדים בענפים מסוימים במשק סובלים ממנה יותר, לדוגמא מחסנאים, נהגי מוניות, עובדי בניה ונהגי משאיות. פריצת דיסק יכולה להתרחש גם לאנשים שעובדים כל היום במשרד, לאנשים שעברו תאונה וגם לנשים במהלך לידה. 

תקנות הביטוח הלאומי קובעות כי במקרה של פגיעה בעמוד השדרה, אחוזי הנכות יקבעו בהתאם להגבלת התנועות לפי מיקום הפגיעה – מותן, גב או צוואר. במקרה של פריצת דיסק אשר פוגעת באיכות החיים וביכולת לעבוד, ניתן להגיש תביעה להכרה בנכות מביטוח לאומי כאשר במקרים חמורים הנכות שניתנת יכולה להגיע גם ל-30%. 

**האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי או קבלת חוות דעת משפטית או רפואית. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לרופא המתמחה בתחום. 

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

073-3753264 דילוג לתוכן