Site icon הזכויות שלי מביטוח לאומי

הנחה בתחבורה הציבורית מביטוח לאומי

אנשים בעלי מוגבלויות או אנשים אשר מקבלים קצבאות שונות מהמוסד לביטוח לאומי, על פי רוב,  משתייכים לפלח האוכלוסייה שסובלת מקשיים כלכליים. על כן, אין ביכולתם להחזיק כלי רכב, אך עדיין הם צריכים לנסוע ממקום למקום כדי לנהל אורח חיים עצמאי ונורמאלי.

הניידות בתחבורה ציבורית מהווה נטל לא קטן לכיסם של האנשים שמשתמשים בה כדרך קבע, במיוחד למקבלי הקצבאות.כדי לאפשר לאותם אנשים מידה של שוויוניות ואפשרות לניידות בעלויות סבירות, ובכך לחסוך מהם את העלויות הגבוהות, ביטוח לאומי מעניק הנחה בתחבורה הציבורית.

אנשים המקבלים קצבאות מביטוח לאומי זכאים להנחות במחירי הנסיעה בקווי האוטובוסים העירוניים והבין עירוניים בגובה של 33% מהעלות המקורית, על ידי רכישת כרטיסיות מוזלות.

המוסד לביטוח לאומי מנפיק את הכרטיסיות המוזלות באופן מרוכז לכל הזכאים להנחה אחת לשנתיים.  כאשר הזכאים החדשים מקבלים את זכאותם, מונפקת עבורם תעודת זכאי פעם בחודש באופן מרוכז, ואנשים שאיבדו את תעודת הזכאות האישית שלהם, מקבלים אותה במהלך החודש.

על מנת שתעודות הזכאות להנחה בתחבורה הציבורית יונפקו, אין כל צורך לפנות למשרד התחבורה כיוון שתעודות אלה נשלחות באופן אוטומטי לאדם אשר קיבל זכאות.

הזכאים להנחה בתחבורה הציבורית מביטוח לאומי

אזרחי ישראל- גברים ונשים, אשר מבוטחים בביטוח לאומי והם בני 18 עד גיל הפרישה לגמלאות (60 לאישה ו-65 לגבר), זכאים לקבל תעודת זכאות להנחה בתחבורה הציבורית, בתנאי שהם מקבלים מביטוח לאומי את אחת מהקצבאות הבאות:

קבלת הנחה בתחבורה הציבורית מטעם ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מעניק את ההנחה בתחבורה הציבורית לאנשים על פי חלוקה לגילאים:

Exit mobile version