Site icon הזכויות שלי מביטוח לאומי

קצבת נכות כללית

קצבת נכות כללית מוענקת לאדם שאיבד את כושרו להשתכר ב-50% לפחות עקב נכותו (בעקבות מחלה או פציעה). במקרה של עקרת בית, היא איבדה לפחות 50% מכושר התפקוד בעבודות משק הבית.

אם אתם מתכוונים להופיע בפני ועדה רפואית לקבלת קצבת נכות כללית כדאי קודם כל להבין למי הקצבה מיועדת ובאילו מקרים ניתן לקבל אותה.

ריכזנו עבורכם את כל הפרמטרים החשובים והקריטריונים שיש לעמוד בהם על מנת לקבל קצבת נכות כללית. כל העצות כאן לא מבטיחות קבלת קצבה באופן וודאי וכי הכל נתון לשיקול הוועדה הרפואית בהתאם למקרה.

זכאות לקצבת נכות כללית

התהליך עד לקבלת קצבת נכות כללית

הזכות לקצבת נכות כללית

המוסד לביטוח לאומי משלם קצבת נכות כללית רק כעבור 90 יום מהמועד בו חל אובדן הכושר לתפקד במשק הבית או להשתכר מעבודה. היה ואדם מקבל דמי מחלה החל מהיום ה-91, הוא יקבל את קצבת הנכות רק בתום תקופת דמי המחלה. הזכאות נקבעת על ידי ועדה רפואית של ביטוח לאומי.

סכומי הקצבאות

סכומי הקצבאות בעבור נכות כללית משתנים בין דרגת אי כושר אחת לדרגת אי כושר אחרת. אדם בעל דרגת אי כושר בשיעור של 74% ומעלה מקבל קצבה בסכום של כ-2,160 שקלים. אדם שקיבל מעל 74% דרגת אי כושר ו-50% נכות רפואית, מקבל תוספת לקצבה בסכום שנע בין 232 ל-343 שקלים. אדם בעל דרגת אי כושר שנעה בין 60% ל-74% מקבל קצבה חלקית בהתאם לאחוזים שישנם. למי שיש אנשים התלויים בו מגיעה תוספת לקצבה.

ערעורים על החלטות

חושבים שמגיע לכם קצבת נכות כללית? כדאי מאוד להתייעץ עם גורמים שמבינים במימוש זכויות אשר יכולים לעזור לכם להתכונן לתהליך בירורקטי לא פשוט מול המוסד לביטוח לאומי.

מאמרים נוספים בנושא:

מתנדבים בארץ? – דעו כי מגיעות לכם זכויות מביטוח לאומי

קביעת אחוזי נכות נפשית

קביעת סטטוס נכה נזקק

קביעת אחוזי נכות לנפגע עבודה

Exit mobile version