Site icon הזכויות שלי מביטוח לאומי

איך אפשר לשנות דרגת נכות אם חלה החמרה במצב?

שינוי דרגת נכותבישראל חיים אזרחים רבים הסובלים ממצב של נכות כזאת או אחרת. לעיתים הנכות הינה קלה ואין בה כדי להפריע בתפקוד יום יומי אך לעיתים מדובר במצב הרבה יותר קשה מבחינה רפואית או תפקודית. כאשר מדובר בנכות משמעותית, במיוחד כזאת שיש בה להפריע באופן משמעותי ליכולתו של האדם להתפרנס הרי שמגיעה לו קצבת נכות מהביטוח הלאומי.

זאת ועוד, במידה וחלה החמרה במצב ניתן בהחלט לשנות את אחוזי הנכות שנפסקו בעבר כך שניתן יהיה להגדיל את קצבת הנכות, לעיתים באופן משמעותי. בהקשר זה עולה השאלה – איך אפשר לשנות דרגת נכות אם חלה החמרה במצב?

מתי ניתן לשנות?

שאלה חשובה ומעניינת היא באיזו נקודת זמן ניתן להגיש בקשה לשינוי דרגת נכות במידה וחלה החמרה במצב הרפואי. לשאלה זו יש תשובות שונות, בהתאם לאופי הנכות וגם לאופן התהוות הנכות.

הליכים שונים בהתאם למצב

על מנת לממש שינוי בדרגת הנכות לאור החמרה במצב הרפואי יש צורך לפעול על פי הליך מסודר, כפי שמקובל בביטוח הלאומי. ההליך עשוי להיות שונה ממצב למצב, למשל:

מסלול דו כיווני

לפני שממהרים להגיש תביעה לשינוי דרגת נכות עקב החמרה במצב הרפואי יש לקחת בחשבון שתמיד קיימת אפשרות שהחלטת הביטוח הלאומי תהיה הפוכה מהמצופה. זאת, במידה וימצא שמצבו הרפואי או התפקודי של התובע לא רק שלא הידרדר אלא אפילו השתפר.

במידה ונקבע שחל שיפור במצבו הרפואי של אדם, יכול המוסד לביטוח לאומי לשנות החלטה קודמת בעניין דרגת הנכות כך שתקבע דרגת נכות אחרת – עובדה שתביא להפחתת קצבאות או אף לשלילתן המוחלטת. חשוב, אם כן, לבסס את התביעה על יסודות רפואיים מוצקים.

ההמלצה הגורפת היא להיעזר בחברה חיצונית המעסיקה לשורותיה עורכי דין ובעלי מקצוע מיומנים במיצוי זכויות ופיצוי כספי עבור מבקש הזכאות ובקיאים בכל הבירוקרטיה הקשורה לביטוח לאומי.

Exit mobile version