סניפים של ביטוח לאומי

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

סניפים של ביטוח לאומיהמוסד לביטוח לאומי הינו מסגרת המופעלת על ידי המדינה, אשר מטרתה הצבת רשת ביטחון כלכלית לאנשים שכוח פרנסתם נפגע.

על מנת לספק את רשת הביטחון גובה המדינה מכל אזרח (למעט אזרחים הנסמכים על קצבאות הביטוח הלאומי) דמי ביטוח חודשיים. הסיוע של ביטוח לאומי מלווה את האזרח במשך כל ימי חייו מלידה ועד מוות.

את השירות נותן המוסד לביטוח לאומי באמצעות סניפים מקומיים הפרושים בפרישה רחבה ברחבי הארץ, כאשר כמעט לכל ישוב יש סניף בישוב עצמו או בישוב המחוז הקרוב אליו.

אילו שירותים ניתנים בסניפי המוסד לביטוח לאומי?

גביית דמי ביטוח לאומי: למעט עובדים שכירים אשר מקום העבודה הוא שמסדיר עבורם את תשלום דמי ביטוח לאומי, נדרשים כל שאר האזרחים להסדיר את תשלום דמי הביטוח הלאומי בסניפים השונים.

גביית דמי ביטוח לאומי מעסיקים: מעסיקים נדרשים להשתתף בדמי הביטוח הלאומי של עובדיהם. פתיחת התיק והגביה מתבצעת בסניפי המוסד.

הגשת בקשה לקבלת קצבאות: קצבאות נכות, הבטחת הכנסה, זקנה, שאירים, ילדים, סיעוד ועוד.

ועדות: חלק מן הקצבאות מותנות בעמידה בפני ועדה, למשל קצבת נכות. את הועדות מקיים המוסד לביטוח לאומי בסניפיו.

שיקום מקצועי: אנשים שאושרו להם אחוזי נכות זכאים לשיקום מקצועי דרך המוסד לביטוח לאומי .

קבוצות תמיכה ותכניות טיפוליות ושיקומיות: ביטוח לאומי מפעיל קבוצות תמיכה ומענים טיפוליים שונים למשל: קבוצות תמיכה לאלמנים ואלמנות, קבוצות העצמה למקבלי קצבאות נכות בתחום התעסוקה ועוד.

באילו ישובים בארץ ישנם סניפים של ביטוח לאומי ומה שעות עבודתם?

למוסד לביטוח לאומי ישנם סניפים בכל הערים הגדולות והבינוניות בישראל. כל סניף משרת גם את תושבי הישובים הקטנים הסמוכים.

הסניפים נמצאים בישובים הבאים: אשדוד, אשקלון, באר שבע, בני ברק, חדרה, חולון, חיפה, טבריה, יפו, ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נהריה, נצרת, נתניה, עפולה, פתח תקווה, קרית חיים, ראשון לציון, רמלה, רמת גן, תל אביב.

ימי ושעות הקבלה בסניפים:

רוב סניפי המוסד לביטוח לאומי פתוחים לקבלת קהל בימים א',ג',ה' בשעות 8:00-12:30 , ובימים ב' וד' בשעות 15:00-17:00. בשעות אלה גם ניתן לקבל מענה טלפוני. מענה טלפוני בסניפים ניתן רק בתחומים: גבייה ממעסיקים ושיקום.

אילו חלופות עומדות בפני הפונים מעבר לפניה אל הסניף?

סניפי הביטוח הלאומי מוצפים בקהל רב, ולעתים הפניה אליהם עלולה להיות מלווה בהמתנה ארוכה ומתישה. על מנת לייעל את השירות לפונים ייסד השירות הלאומי מגוון רחב של שירותים אותם ניתן לקבל מהבית.

מוקדים טלפוניים

ביטוח לאומי מפעיל מספר מוקדים טלפוניים המספקים מענה במגוון רחב של תחומים.

מוקד טלפוני ארצי: המוקד הטלפוני הגדול ביותר הוא המוקד הטלפוני הארצי. מספר הטלפון הוא: *6050 או 04-8812345. המוקד פעיל בימים א'-ה' בין השעות 8:00-17:00. המוקד נותן מענה ב – 4 שפות: עברית, ערבית, רוסית ואמהרית.

במוקד ניתן לקבל את השירותים הבאים:

  • מידע כללי: שאלות לאנשים שזו פנייתם הראשונה, קבלת פרטים כלליים ועוד.
  • מתן מידע אישי: מקבלי קצבאות יוכלו לקבל מידע על זכאותם, סכום ומועדי תשלום, אישורי בקשה לקצבה, ועוד.
  • הזמנת אישורים: מקבלי קצבאות ואחרים הזקוקים לאישור מביטוח לאומי עבור גוף אחר, יוכלו לקבל את האישור בכתב לביתם בדואר.
  • תשלום חובות: ניתן לשלם חובות דרך המוקד באמצעות כרטיס אשראי.
  • הזמנת טפסים: טפסי בקשה לקבלת קצבאות שונות ניתן להזמין באמצעות המוקד.
  • הזמנת שוברי תשלום.

שירות אינטרנטי

באתר האינטרנט של המוסד ניתן: להוריד טפסים שונים, ולקבל את מלוא המידע באשר לכל השירותים והתשלומים השונים.

סניפי ביטוח לאומי פרושים בכל רחבי הארץ. על מנת להקל על הפונים, חלק מן השירותים ניתן לקבל בטלפון או באתר האינטרנט ולחסוך את הפניה לסניף.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן