מהי חוות דעת רפואית?

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

חוות דעת רפואיתחוות דעת רפואית הינה מסמך בו מתייחס רופא מומחה למצבו הרפואי של אדם מסוים. לרוב, מטרתו של המסמך הינה להעריך נכות או נזק שנגרם לאדם בכדי שיקבל פיצוי על מחלתו.

חוות הדעת לרוב מורכבת ממספר חלקים. תחילה סוקר הרופא את החומר הרפואי של החולה. לאחר מכן כותב המומחה דיון העוסק במחלתו הרפואית של החולה ומביא סימוכין מהספרות הרפואית הרלוונטית להתנהלות המקובלת בנוגע למחלתו.

לאחר מכן, במקרים של תביעות רשלנות רפואית, יתאר המומחה היכן לדעתו, על פי הספרות המקובלת, סטה הצוות הרפואי מן הטיפול הראוי והמקובל. לבסוף יעריך המומחה את הנזק או הנכות הקיימת שיש לחולה.

באילו מקרים יש צורך בחוות דעת רפואית?

ישנם מספר מקרים בהם צריך חוות דעת רפואית. השנים העיקריים הם תביעות רשלנות רפואית ותביעות לביטוח הלאומי.

במקרים של תביעות רשלנות רפואית, כאשר חולה טוען שבמהלך טיפול או מעקב רפואי נגרם לו נזק עקב רשלנות רפואית והוא תובע את הצוות הרפואי בעבור פיצויים. במקרים כאלה יכתוב רופא מומחה את חוות הדעת ויחתום עליה כשם שהוא מעיד תחת שבועה בבית משפט.

את חוות הדעת יגיש עו"ד המייצג את החולה כחלק מהתביעה. על פי חוות הדעת שהוגשה ועל פי חוות הדעת של הנתבעת יקבע השופט האם הייתה רשלנות ומה הפיצוי עבורה.

מקרה נוסף בו אפשר להשתמש בחוות דעת רפואית הינה תביעות לביטוח הלאומי. חולים שנפגעו בעבודה או שאינם מסוגלים לעבוד עקב מחלה ותובעים את הביטוח הלאומי עבור פיצויים או קצבה צריכים לעבור ועדה רפואית בביטוח הלאומי אשר תקבע את זכאותם. אין חובה להביא לוועדה חוות דעת רפואית פרטית שכן הוועדה כוללת רופאים שיחוו את דעתם האישית.

מי מעניק חוות דעת רפואית?

חוות דעת רפואית נכתבת על ידי רופא מומחה. עדיף שחוות דעת תיכתב על ידי מומחה העוסק בתחום הקשור לחוות הדעת. כמו כן, מעמד הרופא שנותן את חוות הדעת יכול להשפיע על היחס לדעתו בוועדה רפואית או בבית משפט ועל כן רצוי להביא חוות דעת מרופא שנחשב מומחה בקיא בקהילה הרפואית. למידע נוסף לחצו כאן

עלותה של חוות הדעת הרפואית

עלות חוות דעת רפואית משתנה בהתאם למומחה הנותן את חוות הדעת ובהתאם למטרת חוות הדעת בין אם היא לרשלנות רפואית או לקבל פיצויים בעקבות מחלה. לרוב חוות דעת תעלה בין 5 ל-15 אלף ש"ח ויכולה לעלות אף יותר מכך.

איך בוחרים מומחה לחוות דעת?

ראשית, יש לבחור מומחה שעוסק בתחום התביעה. למשל אדם שנפגע במהלך ניתוח פלסטי ירצה להביא חוות דעת ממומחה לפלסטיקה ולא ממומחה לתחום אחר ברפואה. בנוסף רצוי לבחור מומחה שנחשב בקהילה הרפואית. אלא הם לרוב רופאים העובדים בבתי חולים, מנהלי מחלקות בעלי דרגת פרופסור.

כיום מאחר ותביעות רשלנות ותביעות לביטוח הלאומי נפוצות קיימות חברות רבות אשר עוזרות לחולים לקבל חוות דעת ואלו יכולים לעזור בבחירת רופא מומחה לצורך התביעה.

חשיבותה של החוות דעת הרפואית

בתביעות רשלנות רפואית, ישנה חשיבות מכרעת לחוות הדעת שכן היא זו שקובעת האם הייתה רשלנות ומה הנזק שנגרם. לכן יש חשיבות רבה לכך שהשופט יקבל את חוות הדעת של התביעה בכדי לנצח בתביעה.

בתביעות לביטוח לאומי, שלא מחויב לקבל את חוות הדעת הרפואית הפרטית שכן הוא נותן אחת בעצמו.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן