זכויות חולי סוכרת

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

זכויות חולי סוכרת בביטוח לאומיסוכרת היא אחת המחלות השכיחות ביותר כיום בעולם והלוקים בה סובלים מחוסר באינסולין, האחראי על וויסות רמת הסוכר. קיימים שלושה סוגים שונים של מחלת הסוכרת: סוכרת נעורים (הנקראת גם סוכרת מסוג 1), סוכרת מבוגרים (הנקראת גם סוכרת 2) וסוכרת הריון.

הטיפול בכל אחד מן הסוגים הללו, הוא מעט שונה, אך המשותף לכולם הוא כי בכל סוג של סוכרת, יש לדאוג לאיזון של רמות הסוכר, בכדי לשמור על בריאות החולה ולמנוע נזקים בטווח הקצר והארוך: התקפי היפרגליקמיה, המסכנים את חייו של החולה, בעיות לב שונות, רגל סוכרתית וכיוצא בזה.

הגורמים למחלת הסוכרת הם רבים ומשתנים על פי סוג המחלה. נאמר רק כי הגורם התורשתי הוא גורם מרכזי במחלה זו ולצדו, גורמים נוספים משמעותיים כמו השמנת יתר ולחץ נפשי.

קצבת נכות כללית

חולי סוכרת, אשר מחלתם, גרמה להם לנכות ופוגעת בכושר העבודה שלהם, זכאים לקבל קצבת נכות חודשית מן המוסד לביטוח לאומי. תהליך קבלת הקצבה הוא כדלקמן:

1. הגשת תביעה: מילוי טפסים וצירוף מסמכים רפואיים.

2. זימון לוועדה רפואית: חולה הסוכרת, אשר הגיש תביעה, מקבל זימון לוועדה רפואית, הבוחנת את רמת הנכות של התובע, בשל המחלה. הוועדה עושה זאת באמצעות המסמכים הרפואיים, הנותנים תמונת מצב עדכנית של חומרת המחלה, כאשר על פי הצורך, מבצע רופא הוועדה בדיקה גופנית לתובע ומפנה אליו שאלות שונות, לגבי הטיפול שהוא מקבל לסוכרת ולגבי התפקוד היומיומי שלו.

3. קבלה או דחייה של התביעה: התובע מקבל תשובה בדואר, אם תביעתו נתקבלה או נדחתה. במידה והתביעה התקבלה, יצוין איזה אחוזי נכות ואובדן כושר עבודה, נקבעו לתובע. יצוין כי הוועדה קובעת בדרך כלל, נכות זמנית והתובע מוזמן, לאחר תקופה, למשל, שנה, לוועדה רפואית נוספת, הבוחנת האם מצבו נשאר כשהיה, האם השתפר מצבו או הורע. בהתאם לכך, ייקבע האם המשך זכאותו לקצבה.

4. הגשת ערר: ישנה אפשרות להגיש ערר על החלטה הוועדה. למותר לציין, כי יש טעם להגיש ערר, במקרה שבו ישנם טיעונים קונקרטיים לכך כי הוועדה טעתה בהחלטה.

5. האם ניתן לעבוד: חשוב לדעת כי במרבית המקרים, ניתן לעבוד ולהרוויח עד סכום מסוים, מבלי לפגוע בקצבת הנכות, אולם יש לברר באופן פרטני, מהי התקרה להכנסה.

מה קורה כאשר חולה בסוכרת, סובל מבעיות רפואיות אחרות? עליו לציין זאת בטפסי התביעה לקצבת נכות וכך, יוזמן התובע, למספר וועדות רפואיות, בהתאם לבעיות שדיווח עליהן בטופס. היה ונמצא כי בעיות הרפואיות הנוספות, משפיעות גם הן על תפקודו היומיומי, לדבר תהיה השפעה על גובה הקצבה שיקבל מביטוח לאומי.

קצבאות נוספות

המוסד לביטוח לאומי, מאפשר לחולי סוכרת, לקבל קצבאות נוספות, הכול בהתאם לתנאי הזכאות. למשל, קצבת ניידות, המשולמת למי שמוגבל בתנועה, בין אם הוא בעל רכב ובין אם לאו. לשם קבלת הקצבה, יש להגיש תביעה מתאימה, בצירוף הטפסים הרלוונטיים.

דוגמא נוספת היא השיקום המקצועי, המאפשר לחולי סוכרת, אשר יכולים לעבוד אך, אינם מתאימים עוד למקצוע הנוכחי שלהם, בשל מגבלות המחלה, לרכוש מקצוע חדש. המוסד לביטוח לאומי, מממן את הלימודים לבעלי הזכאות ומשלם גם קצבה חודשית, המאפשרת להתקיים בזמן הלימודים.

הנחות והטבות בעקבות הקצבה מביטוח לאומי

זכאות לקצבה מביטוח לאומי, קצבת נכות למשל, מקימה, בתנאים מסוימים, זכאות להנחות והטבות מגופים שונים כמו הרשות המקומית, חברת החשמל, רשות המיסים וכיוצא בזה.

כאשר חולי סוכרת, מקבלים קצבת נכות מביטוח לאומי ועומדים בתנאי הזכאים להטבות מגורמים שונים, המוסד לביטוח לאומי, אמור לעדכן את אותם המוסדות וההנחה או ההטבה, צריכה להינתן באופן אוטומטי. עם זאת, תמיד כדאי לפנות לביטוח לאומי או לכל אחד מן הגורמים ולברר האם ישנה זכאות להנחה.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן