זכויות רפואיות לסובלים מכאב כרוני

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

כאב כרוניכאב כרוני בא לידי ביטוי בכאבים מתמשכים וחזקים. כאב כרוני נובע מסיבות רבות ושונות: כתוצאה ממחלה (דלקות פרקים, סרטן ועוד), מחלות כאב (פיברומיאלגיה, מיגרנה), בעיות אורטופדיות (כאבי גב, פריצת דיסק), לאחר תאונה או ניתוח ועוד.

כאב כרוני עלול להופיע בעוצמה חזקה, וכאשר הוא מתמשך ולא עובר הוא מתיש את החולה ופוגע בתפקודו היום יומי. אדם הסובל מכאב כרוני הפוגע בתפקודו, זכאי להטבות שונות מגורמים שונים.

במה מתבטאת פגיעה בתפקוד הנובעת מכאב כרוני?

אדם הסובל מכאב כרוני הפוגע בתפקודו, ומעוניין למצות זכויותיו, צריך לעמוד באחד או יותר מאלה:

  • הכאב פוגע בתפקוד היום יומי בבית: האדם אינו יכול לתפקד כרגיל או כפי שתפקד לפני הופעת הכאב. מתקשה בניידות, רחצה, פעולה ממושכת כמו עמידה או ישיבה, מתקשה להתרכז, אובדן תאבון ועוד.
  • הכאב המתמשך משפיע על המצב הנפשי: דיכאון, התקפי זעם וכו', הפוגעים ביכולת לעבוד, להתנהל מול אנשים ולנהל אורח חיים תקין.
  • הכאב פגע בכושר העבודה: האדם אינו מסוגל להמשיך לעבוד בעבודה או מקצוע בהם עבד כל חייו, או – האדם אינו מסוגל להמשיך לעבוד בהיקף השעות בהם עבד טרם הופעת הכאבים, ובשל קושי זה כושר עבודתו ופרנסתו נפגעו.

במידה וכושר העבודה והתפקוד היום יומי נפגע, מומלץ לבדוק מה הן הזכויות הרפואיות המגיעות לחולה ולמצותן.

זכויות מחברות הביטוח

אנשים רבים רוכשים ביטוחים ומשלמים עבורם במשך שנים ממיטב כספם. עם זאת רבים אינם יודעים מה בעצם מקנה להם הביטוח, ובעת פגיעה או מחלה, כלל לא דורשים את מיצוי זכויותיהם.

אדם הסובל מכאב כרוני אשר בעקבות הכאבים כושר עבודתו נפגע זכאי לתבוע את חברת הביטוח עבור אובדן כושר עבודה.

יש לציין כי חברות הביטוח נוטות להערים קשיים כאשר מוגשת להן בקשה מסוג זה. במידה והחולה סבור כי הוא זכאי לפיצוי זה, מומלץ להתייעץ עם מומחים בנושא על מנת למצות זכות זו.

זכויות בביטוח לאומי

אדם שכושר תפקודו ועבודתו נפגעו, מומלץ כי יגיש בקשה להכרה בנכות בביטוח לאומי (גם אם בכוונתו להמשיך לעבוד). הכרה בנכות ובאחוזי נכות מביאה לקבלת זכויות והטבות מגורמים שונים.

תביעת נכות: תביעה זו מוגשת לביטוח לאומי על גבי טופס של המוסד ובצירוף אישורים רפואיים. לאחר הגשת הבקשה יוזמן החולה לוועדה רפואית. הועדה תסקור את המסמכים, תראיין את החולה ויתכן כי אף תערוך בדיקה. לאחר מכן יקבעו חברי הועדה אם התובע יוכר כנכה, ואם כן, מה יהיה גובה אחוזי הנכות להם יהיה זכאי.

קצבת נכות: נכה שהוכר על ידי ועדה רפואית כבעל יותר מ 50% נכות, יהיה זכאי לקבלת קצבת נכות חודשית.

קצבת ניידות: חולים הסובלים מכאב כרוני מתקשים לא אחת בניידות. חולה הזקוק לרכב לשם ניידות זכאי להגיש בקשה לקצבת ניידות אשר תסייע לו במימון רכישת רכב ומימון ההוצאות הנלוות.

שיקום מקצועי: חולה הסובל מכאב כרוני ואינו מסוגל להמשיך לעבוד במקצועו, זכאי לקבל שיקום מקצועי לשם הסבת מקצוע מטעם ביטוח לאומי.

הזכאות ניתנת לנכים בעלי 20% נכות ומעלה. במסגרת הזכאות, מקבל החולה אבחון והכוונה מקצועית, מימון מלא של לימודי מקצוע (כולל מימון לימודים אקדמיים), ובמידת הצורך אף ליווי עד למציאת עבודה עם תום הלימודים.

הקלות במס הכנסה

חולה הסובל מכאב כרוני, אשר הוכר כבעל אחוזי נכות בביטוח לאומי, אך ממשיך לעבוד, מומלץ כי יבדוק זכאותו בקבלת הקלות במס והחזרי מס ממס הכנסה. ההקלות יכולות להגיע עד לכדי פטור מלא ממס הכנסה ופטור רטרואקטיבי על תקופה בה החולה שילם מס לאחר שחלה.

לעיתים כדי להימנע מסחבת ובירוקרטיה מומלץ לקבל יעוץ מקצועי על מנת למצות את כל הזכויות המגיעות לכן ולעמוד על גובה הפיצויים עקב הפגיעה אשר יכולים להגיע לאלפי שקלים – פנו אלינו באמצעות הטופס ליעוץ ראשוני ללא תשלום

חולים הסובלים מכאב כרוני או מדלקות חמורות כגון דלקת הלבלב, עשויים להיות זכאים להקלות והטבות. מומלץ לבדוק האם עומדים בקריטריונים ולמצות את הזכויות.

אולי יעניין אותך גם:

חולי דלקת חוליות מקשחת? אלו הם הזכויות שלכם בביטוח לאומי

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן