זכויות הסובלות מפיברומיאלגיה – בדקי מה מגיע לך מביטוח לאומי

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

לא מעט נשים סובלות מהתסמונת הזו והן אפילו לא מודעות לכך. יש נשים שעשו כזו כברת דרך עד שגילו ממה הן סובלות אבל – הן לא יודעות שמגיע להם כסף מביטוח לאומי.

מדוע? כי פיברומיאליה היא תסמונת כואבת כל כך עד שהיא יכולה לשבש את התפקוד וביצוע מטלות על בסיס יומיומי ובכך בהכרח נפגשמת כושרה של אישה המאלצת אותה להפסיק לעבוד או לשנות את משלח ידה.

אם אובחנת לאחרונה כסובלת מפיברומיאלגיה, רצוי שתכירי את הזכויות השונות ואת הפיצויים השונים שאת יכולה לקבל מביטוח לאומי במידה והוכחה שאכן נפגע כושר עבודתך. במאמר זה ריכזנו עברך את כל הטיפים והעצות המועילות לקבלת כל הזכויות שמגיעות לך.

עם זאת, דעי שהתחלת התהליך מול ביטוח לאומי לא תהיה פשוטה וכדאי להיערך מראש למצב של מבוי סתום  ובירוקרטיה עמומה. חשוב מאוד לא להישבר אם את סבורה שבאמת מגיע לך לקבל פיצויים ולזכור שבמהלך עבודה בשגרה, שילמת לביטוח לאומי כחוק במיוחד בשביל מצבים כאלו.

אז מהי פיברומיאלגיה?

אם את חוששת שלקית בפיברומיאלגיה, אז הנה קצת מידע שימושי אודות התסמונת.

כ-2% מהאוכלוסייה סובלים מתסמונת פיברומיאלגיה, או בשמה העברי "דאבת שרירים". זוהי תסמונת אשר מלווה בכאבי שרירים שמתחילים באזור אחד בגוף ועלולים לעבור לכמה אזורים אחרים, ואף להתפשט בכל הגוף. הסימפטומים של פיברומיאלגיה אינם קבועים והם עשויים לבוא לידי ביטוי ברמות שונות של כאב ושל סבל.

כאבים וסיפטומים דומים

הסימפטום העיקרי של התסמונת הוא הכאב, שיכול להיות עמום אך גם עלול להתפתח לכאב חזק ובלתי נסבל ועלול לתקוף את כל שרירי הגוף.

חולי פיברומיאלגיה מדווחים על כאבים שדומים לכאבי שרירים בזמן מחלת השפעת, רק שבמקרה זה אלה הם כאבים כרוניים. בנוסף לכאבים קיימות נקודות בגוף בהן סף הכאב עולה. כל אלה גורמים לחולשה רבה, ופעמים רבות חולי פיברומיאלגיה מוצאים את עצמם מרותקים למיטה במשך ימים שלמים בלי יכולת תזוזה או תפקוד.

סימפטום נוסף של תסמונת פיברומיאלגיה הוא הפרעות בשינה ועייפות רבה עד כדי תשישות מוחלטת. מרביתם הגדול של החולים מדווחים על מחסור באנרגיות לפעול, על עייפות מרובה, על ירידה ביכולת התפקוד היומיומית ועל חוסר יכולת לצאת מהבית ולעבוד.

נוסף על הכאבים ועל העייפות המתמשכים, חולי פיברומיאלגיה מתלוננים על מגרנות, על שינויים במצבי רוח, על דיכאון קליני, על חרדות ועל עצבות, שהן תופעות נפשיות אשר מתרחשות עקב חוסר הוודאות שהחולים מרגישים בעקבות מצבם.

הכרת התסמונת בביטוח לאומי

הסיבות לתסמונת פיברומיאלגיה אינן ברורות עדיין, למרות הרפואה המתקדמת של ימינו. לא ניתן לגלות את התסמונת בבדיקות דם, בבדיקות שתן או בצילומי רנטגן, קשה מאוד לאבחן את התסמינים, ויש מקרים שהחולים לא מקבלים פתרונות הולמים לבעיה והם ממשיכים לסבול.

הוועדות הרפואיות בביטוח לאומי לא מקלות על חיי חולי פיברומיאלגיה בבואם לבקש קצבת נכות כללית המגיעה להם מתוקף היותם נכים ועקב אבדן כושר עבודה שנגרם מהמחלה.

ביטוח לאומי קובע את דרגות הנכות של החולים על פי יכולות התפקוד שלהם בשטח ולא על פי המחלות. מכיוון שחולי פיברומיאלגיה מתלוננים בעיקר על כאבים שקשה מאוד להוכיח אותם, קביעת דרגת הנכות נעשית קשה במיוחד.

קצבת נכות כללית מביטוח לאומי

חולי פיברומיאלגיה המבקשים לקבל קצבת נכות כללית מתבקשים לעבור בדיקות בוועדות רפואיות של ביטוח לאומי, שם הם צריכים להציג ממצאים רפואיים כגון מיפוי עצמות, תוצאות בדיקות דם, מדדים שונים של רגישויות לכאב וכדומה. רופאי הוועדות הרפואיות בודקים את הממצאים אל מול תלונות החולים וקובעים את דרגת הנכות ואת זכאותם של החולים לקצבת נכות.

כדי להיות זכאים לקצבת נכות כללית, חולי פיברומיאלגיה צריכים לעבור סף אחוזי נכות מסוים (40%, 50% או 60%, תלוי בסטטוס שלהם בביטוח לאומי) וגם מינימום של 50% אובדן כושר עבודה. במקרים כאלה הם זכאים לקבל קצבת נכות חודשים אשר נקבעת בהתאם לאחוזי דרגת האי כושר אותם קיבלו.

הדרגות מחולקות לארבעה אחוזים שונים- 60%, 65%, 74% ו-100%. כמו כן, נבדקת גם תקופת הזכאות לקצבה- קצבה זמנית או קצבה לצמיתות. הכול תלוי במצבו של החולה ובתוצאות בדיקות הוועדה. במידה והוחלט על קצבה זמנית, החולה יתבקש לשוב לבדיקות הוועדה כעבור זמן מסוים לבדיקת המשך זכאותו.

קצבת הבטחת הכנסה מביטוח לאומי

חולי פיברומיאלגיה שמקבלים קצבת נכות, זכאים על פי "חוק הבטחת הכנסה" לקבל קצבת הבטחת הכנסה מביטוח לאומי.

הקצבה משולמת בנוסף לקצבת הנכות מכיוון שההכנסות של החולים לא מספיקות עבור מחייה ברמה מינימלית. ביטוח לאומי מסייע לאותם חולים ומעניק להם סכומי כסף נוספים בכדי שיוכלו לחיות את חייהם בכבוד.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן