פיצוי כספי לסובלים מאי ספיקת כליות

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

טיפוליםאי ספיקת כליות הוא מצב בו הכליות מפסיקות לתפקד. מצב זה הינו מצב מסכן חיים הדורש התערבות רפואית. תפקודם של החולים נפגע בצורה קשה. בחלק ניכר מהמקרים הם נדרשים להפסיק לעבוד או לצמצם בצורה ניכרת את שעות עבודתם עקב טיפולי הדיאליזה ועקב חולשה ובעיות בריאות נוספות שנגרמות מאי ספיקת הכליות.

הפגיעה בפרנסה, הוצאות הטיפול הרבות, וכן הוצאות נלוות הנדרשות עקב מצב החולה, גורמות לעומס כלכלי רב על החולה ומשפחתו.

על מנת להקל על החולים, ישנם כמה סוגים של פיצוי כספי המאפשרים לחולים ובני משפחותיהם להתמודד עם עומס כלכלי זה.

פיצוי כספי דרך ביטוח לאומי

אי ספיקת כליות מזכה את החולה באחוזי נכות. ברגע שהחולה עבר ועדה רפואית של ביטוח לאומי והוכר כנכה, הוא יהיה זכאי להטבות שונות בכסף או בשירותים השווים כסף.

קצבת נכות – הפיצוי המשמעותי ביותר הוא קצבת נכות. קצבת נכות היא קצבה המשולמת באופן חודשי לחולים ונכים שהוכרו בכך שכושר עבודתם נפגע באופן משמעותי. הקצבה באה להבטיח כי אדם חולה לא יהפוך לנזקק. עבור חולים אשר אין ברשותם ביטוח פרטי זהו מקור הפרנסה העיקרי.

שירותים מיוחדים – חולי אי ספיקת כליות מתקשים בדרגות הקשות של המחלה לבצע פעולות יום בסיסיות. במצבים אלה זכאים החולים לתוספת לקצבת הנכות לשם מימון שירותים מיוחדים (שר"מ) עזרה ביתית ועזרה סיעודית.

קצבת ניידות – קצבת ניידות הינה תוספת נוספת לקצבת הנכות המשולמת לאנשים המתקשים בניידות וזקוקים לרכב כדי שיוכלו להמשיך ולנהל אורח חיים תקין ככל האפשר. הקצבה מסייעת במימון רכישת רכב, הוצאות הרכב כגון ביטוח הרכב ועוד.

פיצוי כספי באמצעות ביטוח פרטי

אנשים המבוטחים בביטוח פרטי (עוד מתקופה שקדמה למחלה) יהיו זכאים לפיצוי כספי דרך פוליסות של ביטוח בריאות או ביטוח אובדן כושר עבודה.

ביטוח בריאות – יוכל לממן טיפולים שאינם כלולים בסל הבריאות ואף טיפולים בחו"ל במידת הצורך. רכישת תרופות יקרות ועוד.

ביטוח אובדן כושר עבודה – ידאג לתשלום משכורת חודשית במקום המשכורת שאבדה עקב חוסר היכולת של החולה להמשיך ולעבוד.

ישנם ביטוחים אשר ישלמו גם מענק חד פעמי המפצה על ההוצאות בתקופה הראשונה לאחר גילוי המחלה.

פטור במס הכנסה

חולי אי ספיקת כליות, מאחר והם מוכרים כבעלי אחוזי נכות גבוהים זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה. על מנת להיות זכאי לפטור ממס הכנסה על החולה להיות מוכר כבעל 89.1% נכות לפחות. הפטור ניתן עד לגובה הכנסות של 496,800 ₪ לשנה משכר עבור יגיעה אישית (שכיר או עצמאי).

כמו כן זכאים חולי אי ספיקת כליות לפטור ממס הכנסה עבור הכנסות שלא מיגיעה אישית כגון קבלת שכר דירה, השקעות בנקאיות וכדומה, עד לסכום של 59,520 ₪ לשנה.

פטור ממס הכנסה ניתן לבקש גם בדיעבד, עבור התקופה בה החמירה המחלה ומרגע שבדיקות הדם הראו את התוצאות הבאות:

*מעל 80 מ"ג אוריאה (urea),

*מעל 2.0 מ"ג קריאטינין (creatinin)

הנחה ברשויות המקומיות

חולי אי ספיקת כליות זכאים להנחה בארנונה ברשות המקומית בה הם מתגוררים.  חולים המקבלים קצבת נכות מלאה זכאים להנחה עד כדי 80% מגובה תשלום הארנונה. חולים המקבלים קצבת נכות חלקית יקבלו הנחה של עד 40% מגובה תשלום הארנונה.

פטורים והנחות נוספים החוסכים לחולי אי ספיקת כליות כסף רב

הנחה במשרד התחבורה: פטור מאגרת רישוי שנתי לרכב (החולה ישלם סכום סמלי בלבד), וכן פטור מאגרת העברת בעלות במקרה של מכירת רכב.

הנחה בבזק: פטור מתשלום עבור 60 פעימות מונה ראשונות בכל חודש. 50% הנחה בדמי אחזקת קו טלפון.

חולי אי ספיקת כליות זכאים לפטורים והטבות שונים, וכן לפיצוי כספי מגורמים שונים על מנת להקל על העומס הכלכלי שיוצרת המחלה.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן