הכרה בנפגע תאונת עבודה כנכה נזקק

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

עב"ל 10250-06-09 דקסה וואקד נגד המוסד לביטוח לאומי

הכרה בנפגע תאונת עבודה כנכה נזקקהמערער, מר וואקד, הינו עובד בניין, אשר נפגע בתאונת עבודה ביום 15.8.07 בזמן שעבד על מערבל בטון. כתוצאה מהתאונה נגרם למערער שבר בכף יד ימין וחבלה בצוואר ובצלעות. תביעתו של המערער להכרה בתאונה כתאונת עבודה התקבלה ושולמו לו דמי פגיעה בגינה על התקופה במיום 16.8.07 ועד ליום 15.11.07.

ביום 6.1.08 הגיש המערער תביעה לקצבת נכות מעבודה והוא עמד בפני וועדה רפואית אשר קבעה לו זכות זמנית כדלקמן: 30% מתאריך 15.11.07 עד תאריך 20.12.07, 20% נכות מיום 21.12.07 ועד לתאריך 31.1.08, ו 10% מתאריך 1.2.08 ועד לתאריך 30.6.08.

ביום 6.2.08 פנה המערער למוסד לביטוח לאומי בתביעה להכיר בו כנכה נזקק לפי תקנה 18א לתקנות הביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי דחה את תביעתו של המערער להכיר בו כ"נכה נזקק" תוך שהוא קובע כי למערער ישנו סיכוי סביר לחזור לעבודה. על דחייה זו הגיש מר וואקד את הערעור הנדון בתיק זה.

המערער הגיש לבית הדין אישור רפואי מרופא תעסוקתי אשר קבע כי הינו אינו מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת בתור עובד בניין או עבודה חלופית סבירה בשלב זה. זקוק להמשך בירור, מעקב וטיפול אורטופדי. אינו מסוגל לעבוד מאז תאונת עבודה מיום 15.8.07. תוקף המגבלה על פי המסמך הרפואי הוא מיום 12.2.08 ועד ליום 11.5.08.

באישור מאוחר יותר קבע הרופא התעסוקתי כי התובע אינו מסוגל לחזור לעבודתו או לכל עבודה פיזית אחרת אשר כרוכה במאמץ של יד ימין. כמו כן נכתב כי התובע זקוק לעבודה חלופית ללא מאמץ פיזי קשה, ללא הרמה וטלטול משאות כבדים ביד ימין, וללא אחיזת כלי עבודה כבדים ו/או רוטטים.אישור זה ניתן עד ליום 10.8.08.

וועדה רפואית אשר דנה בתביעתו של המערער לעניין קביעתו כ"נכה נזקק" קבעה כי הרופא התעסוקתי אשר בדק את המערער לא תיאר כי נערכה בדיקה רפואית כלשהי. כמו כן קובעת הוועדה כי למערער היה שבר אשר כיום הוא מאוחד ללא תזוזה.

הוועדה קבעה כי נראה שהמערער יכול לשוב לעבודה כפועל בניין, ובוודאי שהוא יכול לעסוק באופן ראוי בעבודה כגון: שמירה, קופאי בקניון, שליח ועוד ועל כן דוחה את תביעתו של המערער להכיר בו כ"נכה נזקק".

המערער טוען כי הוועדה נתנה את החלטתה ללא נימוק סביר כפי שמתחייב בחוק, ולא הסבירה את טיב וסוג העבודה אשר לטענתה הוא יכול לעסוק. לדעת המערער יש להכיר בו כ"נכה נזקק" שכן הוא אינו מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת או לכל עבודה סבירה אחרת מיום התאונה.

הביטוח הלאומי מצידו טוען כי לא נפל כל פגם בהחלטת הוועדה. הוועדה החליטה שלא לקבל את המלצת הרופא התעסוקתי וזוהי זכותה. היא כן בחרה לאמץ את אמירתו כי התובע מסוגל לשוב לעבודה אחרת, ללא מאמץ פיזי, ואשר על כן אין הוא "נכה נזקק".

בית הדין קובע כי תנאי להכרה בנכה, כ"נכה נזקק" על פי תקנה 18א, הינו היותו העובד חסר "סיכוי סביר לעבודה כלשהי עקב הפגיעה בעבודה". בתיק זה, נקבעה למערער דרגת נכות זמנית בשיעור של 10% בלבד, מיום 1.2.08 ועד יום 30.6.08.

לאור דרגת נכות יחסית נמוכה זו, סברה הועדה כי אין באותה נכות כדי לפגוע בסיכויי המערער לעבודה כלשהי, בייחוד סוגי עבודות אשר אינן מצריכות מאמץ פיזי ביד ימין. בית הדין קובע לכי למערער יש סיכוי לעבוד בעבודה אחרת חרף המגבלה בידו, בדיוק כפי שהמליץ הרופא התעסוקתי. אשר על כן קובע בית הדין כי לא נפל פגם משפטי בהחלטת הוועדה אשר פעלה על פי חוק. אשר על כן דוחה בית הדין את ערעורו של המערער.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן