קצבת שמירת הריון

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

ביטוח לאומי משלם קצבת שמירת הריון לאישה הרה עובדת בשל היעדרותה מעבודה בעקבות סכנה רפואית, שנובעת מההיריון עצמו, מסוג העבודה, מהאופן או ממקום ביצוע העבודה שמהווים סכנה ממשית לה או לעובר, ולא נמצאה עבורה כל תפקיד מתאים אחר במקום בו היא עובדת. מטרת הקצבה היא לפצות את האישה ההרה על כך שאיבדה את משכורתה במשך התקופה בה היא נמצאת בשמירת היריון.

מי זכאית לקצבה?

*אישה הרה תושבת הארץ.

*שכירה או עצמאית , ששולמו עבורה דמי ביטוח עבור 6 חודשים לפחות מתוך 14 חודשים לפני היום בו נקבע כי היא זקוקה לשמירת היריון ובו הפסיקה לעבוד.

*אישה המחזיקה באישור חתום מרופא לענייני נשים ולידה אודות הצורך בשמירת היריון.

*שמירת ההיריון הראשונה לא תהיה מתחת ל-30 יום. במידה וקיימת הפסקה, כל תקופה נוספת לשמירת ההיריון תהיה 14 יום לפחות.

*האישה לא מקבלת תשלום עבור שמירת ההיריון משום גוף אחר.

תקופת הזכאות המקסימלית לקצבה

אישה שקיבלה קצבת שמירת היריון ל-30 יום ברציפות או יותר, וכעת הסתיימה התקופה אך היא נזקקת לשמירת הריון נוספת, זכאית לקצבת שמירת היריון עבור התקופה השנייה (אחת או יותר), בתנאי שנמצאה בשמירת היריון במשך 14 יום ויותר (בכל תקופת ההיריון).

כדי שהאישה תוכל לקבל קצבת שמירת היריון בעבור תקופה נוספת, עליה לגשת לביטוח לאומי עם אישור לקצבת שמירת היריון, ובו רופא נשים ולידה מאשר שהיא זכאית לתקופה נוספת של שמירת היריון. על האישה למסור את טופס האישור הרפואי לא יאוחר מ-12 החודשים מתחילתה של שמירת ההיריון הנוספת.

גובה קצבת שמירת היריון

גובה הקצבה עבור כל יום יהיה הנמוך מבין שני הסכומים שלהלן:

*הסכום הבסיסי המחושב לקצבאות (בעבור חודש) מחולק ב-30, כלומר 275.33 שקלים ליום.

*השכר (שחייב בדמי ביטוח לאומי) אותו קיבלה האישה בשלושת החודשים לפני הפסקת עבודתה בעקבות שמירת ההיריון, מתחלק ב-90.

על הסכומים המפורטים משולמת תוספת יוקר, ובנוסף מנוכים דמי הביטוח הלאומי, מס הכנסה ודמי ביטוח בריאות. (כל הסכומים נכונים ל-1 בינואר 2011).

קצבת שמירת היריון תועבר לחשבון הבנק של האישה עבור תקופת שמירת ההיריון כולה, כלומר: בעבור התקופה הראשונה, במידה והיו בה לפחות 30 יום ברציפות, ובעבור כל תקופת שמירת היריון נוספת במידה ואורכה היה לפחות 14 ימים ברציפות. קצבת שמירת ההיריון משולמת בכל 20 לחודש בעבור החודש שקדם לו.

בשום מקרה קצבת שמירת היריון לא תשולם לתקופה שמעבר לשבועיים ימים, בטרם היום בו האישה עברה בדיקה רפואית ראשונה שקבעה כי היא חייבת בשמירת היריון.

כיצד להגיש את התביעה?

את התביעה לקצבת שמירת הריון מגישה התובעת בביטוח לאומי בטופס מיוחד לקצבה לשמירת היריון, לאחר 30 יום בהם הייתה בשמירת היריון. על האישה לצרף אישור רפואי לשמירת הריון חתום על ידי רופא נשים המומחה בלידה.

*עובדת שכירה – מעסיקה מאשר על גבי טופס את הפרטים הנוגעים לתקופת עבודתה ולשכרה בעשרת החודשים טרם הפסיקה לעבוד. אישה שעבדה בכמה מקומות, תמציא אישור מכל מעסיק.

*עובדת עצמאית – עליה לכתוב בטופס התביעה לקצבת שמירת היריון את שם סניף הביטוח הלאומי בו היא משלמת את דמי הביטוח.

*אישה בשיקום מקצועי או בהכשרה מקצועית – על התקופה בה אחת המסגרות המצוינות שילמה עבורה דמי ביטוח לאומי, עליה לצרף לטופס התביעה, לקצבת שמירת היריון, אישור ממשרד התעשייה או ממשרד הבריאות אודות מקום השיקום או ההכשרה בה היא הייתה ואת משך התקופה.

קצבאות נוספות:

קצבת ילדים

קצבת שירותים מיוחדים

ראו גם:

דמי אבטלה לאם שהתפטרה כדי לטפל בתינוקה

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן