קצבת ילדים להורים מאמצים

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

קצבת ילדיםקצבת ילדים מוענקת מטעם המוסד לביטוח לאומי לכל הורה (ביולוגי או מאמץ) תושב ישראל שלו ילדים עד גיל 18.

קצבה זו ניתנת על פי "חוק קצבת ילדים" במטרה להעניק להורים סיוע כלכלי מסוים בעבור ההוצאות הכרוכות בגידול הילדים.

קצבת ילדים מועברת לחשבון הבנק של אם הילדים או לחשבון המשותף של ההורים ב-20 בכל חודש.

גובה קצבת הילדים נקבע על פי מספר הילדים שישנם במשפחה (קטינים) והסכומים הם קבועים בכל רחבי המדינה.

הגשת התביעה לקצבה

הורים מאמצים זכאים לקבל קצבת ילדים מיד כאשר הילד מגיע אליהם לאומנה למטרת אימוץ, ולכן הם זכאים להגיש תביעות לקצבאות מבלי להמתין עד לקבלת צו האימוץ מבית המשפט על מנת להגיש את התביעות.

הורים מאמצים יגישו תביעה לקבלת קצבת ילדים לא יאוחר מ-12 חודשים מהרגע שבו הם קיבלו את הילד, או לא יאוחר מ-12 חודשים מהיום שבו הוא הגיע ארצה. אמנם ישנה אפשרות להגשת תביעה במועד מאוחר יותר מזה שצוין, אך המוסד לביטוח לאומי משלם עבור 12 חודשים בלבד שקדמו לתאריך שבו ההורים המאמצים הגישו את התביעה.

את בקשת התביעה על ההורים המאמצים להגיש בטופס תביעה אישית לקצבת ילדים ולשלוח אותו לסניף ביטוח לאומי באזור מגוריהם. אל טופס התביעה יצורפו המסמכים הבאים:

  • אימוץ בישראל: כאשר הילד אומץ בישראל יש לצרף אישור בכתב מהשירות למען הילד שבו מצוינים הפרטים הבאים: מספר הזהות של הילד (מספר זמני), תאריך לידתו והתאריך שבו ההורים קיבלו אותו לידיהם.
  • אימוץ בחו"ל: כאשר הילד אומץ בחו"ל על ההורים המאמצים לצרף אישור מנוטריון וצילום הדרכון של הילד שבו כתוב תאריך כניסתו ארצה.

מענק להורה מאמץ

המוסד לביטוח לאומי משלם את המענק עבור הורים מאמצים תושבי המדינה אשר אימצו ילד עד גיל 10.

חשוב לציין שאדם אשר בוחר לאמץ את הילד הביולוגי של בן זוגו, לא זכאי לקבל את המענק. הורים מאמצים המעוניינים בקבלת המענק צריכים להגיש תביעה אישית בטופס תביעה למענק לידה ואשפוז.

שיעורי המענק נקבעים על פי מספר הילדים במשפחה. הורים מאמצים שקיבלו לידיהם באותו היום יותר מילד אחד עד גיל 10 זכאים לקבל מענק גדול יותר. שיעורי המענק להורה מאמץ מפורטים להלן, והם נכונים לחודש ינואר 2012:

  • עבור ילד ראשון במשפחה, הורים מאמצים מקבלים 1,695 שקלים.
  • עבור ילד שני במשפחה, הורים מאמצים מקבלים 763 שקלים.
  • עבור ילד שלישי ויותר, הורים מאמצים מקבלים 509 שקלים.
  • עבור שני ילדים בגילאים שונים עד 10 שנים שאומצו באותו יום (כמו גם עבור תאומים), הורים מאמצים מקבלים 8,475 שקלים.

דמי חופשה להורים מאמצים

הורים שאימצו ילד עד גיל 10 (מהארץ או מחו"ל) והם עבדו כשכירים או כעצמאיים, אך בגלל האימוץ הם הפסיקו את עבודתם, זכאים לקבלת דמי חופשה אך ורק אם שילמו דמי ביטוח לאומי.

הורים מאמצים יכולים לבחור מי מבניהם יקבל את התשלום בעבור התקופה כולה. אם הם חפצים בכך, ההורים המאמצים יכולים להתחלק ביניהם בימי החופשה, אך מספר הימים של כל אחד מהם לא יהיה פחות מ-21 ימים רצופים.

ההורים זכאים לדמי חופשה על פי גובה שכרם המלא כעובדים עצמאיים או כשכירים בהתאם לסכום של שלושת החודשים שקדמו ל-1 בחודש שבו קיבלו את הילד המאומץ והפסיקו את עבודתם.

סכום דמי החופשה מחושב בהתאם להכנסה בשלושת החודשים שקדמו לאימוץ, לחלק ב-90, אך לא יותר מהסכום המקסימלי לגמלת דמי חופשה עבור כל יום.

ראו גם:

זכויות מתנדבים – בביטוח לאומי

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן