הנחה בתחבורה הציבורית מביטוח לאומי

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם מיד

אנשים בעלי מוגבלויות או אנשים אשר מקבלים קצבאות שונות מהמוסד לביטוח לאומי, על פי רוב,  משתייכים לפלח האוכלוסייה שסובלת מקשיים כלכליים. על כן, אין ביכולתם להחזיק כלי רכב, אך עדיין הם צריכים לנסוע ממקום למקום כדי לנהל אורח חיים עצמאי ונורמאלי.

הניידות בתחבורה ציבורית מהווה נטל לא קטן לכיסם של האנשים שמשתמשים בה כדרך קבע, במיוחד למקבלי הקצבאות.כדי לאפשר לאותם אנשים מידה של שוויוניות ואפשרות לניידות בעלויות סבירות, ובכך לחסוך מהם את העלויות הגבוהות, ביטוח לאומי מעניק הנחה בתחבורה הציבורית.

אנשים המקבלים קצבאות מביטוח לאומי זכאים להנחות במחירי הנסיעה בקווי האוטובוסים העירוניים והבין עירוניים בגובה של 33% מהעלות המקורית, על ידי רכישת כרטיסיות מוזלות.

המוסד לביטוח לאומי מנפיק את הכרטיסיות המוזלות באופן מרוכז לכל הזכאים להנחה אחת לשנתיים.  כאשר הזכאים החדשים מקבלים את זכאותם, מונפקת עבורם תעודת זכאי פעם בחודש באופן מרוכז, ואנשים שאיבדו את תעודת הזכאות האישית שלהם, מקבלים אותה במהלך החודש.

על מנת שתעודות הזכאות להנחה בתחבורה הציבורית יונפקו, אין כל צורך לפנות למשרד התחבורה כיוון שתעודות אלה נשלחות באופן אוטומטי לאדם אשר קיבל זכאות.

הזכאים להנחה בתחבורה הציבורית מביטוח לאומי

אזרחי ישראל- גברים ונשים, אשר מבוטחים בביטוח לאומי והם בני 18 עד גיל הפרישה לגמלאות (60 לאישה ו-65 לגבר), זכאים לקבל תעודת זכאות להנחה בתחבורה הציבורית, בתנאי שהם מקבלים מביטוח לאומי את אחת מהקצבאות הבאות:

  • קצבת נכות כללית עבור נכות יציבה של 75% ומעלה.
  • קצבת הבטחת הכנסה. נשים עד גיל 60 וגברים עד גיל 65 שהיו זכאים לקצבה זו עוד לפני חודש ינואר בשנת 2003 ולא הייתה להם הפסקה בזכאות לקצבה זו למשך שישה חודשים ברציפות או ליותר מכך. אנשים אשר קיבלו זכאות לקצבת הבטחת הכנסה לאחר חודש ינואר בשנת 2003, לא זכאים לקבל הנחה בתחבורה ציבורית.
  • קצבת שארים יחד עם השלמת הכנסה.
  • קצבת הבטחת הכנסה, קצבת זקנה וקצבת נכות עבור קשישים.

קבלת הנחה בתחבורה הציבורית מטעם ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מעניק את ההנחה בתחבורה הציבורית לאנשים על פי חלוקה לגילאים:

  • אנשים החל מגיל 18 עד 65 אשר מקבלים את הקצבאות המצוינות מעלה, מקבלים את תעודת הזכאות להנחה בתחבורה הציבורית היישר לביתם, לאחר שבביטוח לאומי נקבע כי הם זכאים לקצבה. עם קבלת תעודת הזכאות, יכולים האנשים לגשת אל מפעילי קווי שירות האוטובוסים או אל קופות המכירה ולרכוש כרטיסיות הנחה בגובה של 33% מהמחיר ההתחלתי.
  • אוכלוסיית הקשישים אשר עונה על הקריטריונים המצוינים מעלה. כל האזרחים הוותיקים זכאים לקבל הנחה של 50% בכל שירותי התחבורה הציבורית, קרי: אוטובוסים ורכבות. הם לא צריכים, ולא יתבקשו גם להציג תעודת זכאות על מנת לזכות בהנחה בנסיעתם באוטובוס, אלא רק להציג את תעודת האזרח הוותיק שבבעלותם. כדי לזכות בהנחה בנסיעה ברכבת, על האנשים (האזרחים הוותיקים) להציג תעודת זהות אשר מעידה על גילם. את תעודת האזרח הוותיק המוסד לביטוח לאומי מנפיק באופן אוטומטי, והיא מוענקת לכל אזרח ותיק כחודשיים ימים לאחר שהתחיל לקבל קצבת זקנה.
משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 
השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

072-3940742 דילוג לתוכן